ریاست جمهوری عراق خواستار تسریع در تشکیل دولت شد

ریاست جمهوری عراق در واکنش به حمله امروز عناصر تروریستی داعش به نیروهای این کشور، خواستار تسریع در تشکیل کابینه جدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای از احزاب و گروه‌های سیاسی خواست هرچه سریع‌تر فرآیند تشکیل کابینه جدید را به سرانجام برسانند.

سخنگوی «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق امروز شنبه در واکنش به حمله دیروز عناصر تروریستی داعش به نیروهای ارتش و الحشد الشعبی این کشور، تعقیب عناصر باقی‌مانده داعش و پاکسازی اراضی عراق از آن‌ها را ضروری دانست و گفت که باید دستاوردهای به‌دست آمده در جنگ علیه داعش حفظ شود.

در این بیانیه آمده‌ است: «چالش‌هایی که کشور ما با آن روبه‌روست، می‌طلبد که ما امروز بیش از پیش از خود هم‌بستگی، حمایت و همکاری نشان دهیم و برای رویا‌رویی با شرایط سخت متحد شویم».

ریاست جمهوری عراق همچنین خواستار تسریع در تشکیل دولت توانمند برای برعهده گرفتن مسئولیت‌هایش در حمایت از امنیت و ثبات و حاکمیت عراق و همچنین محقق کردن خواسته‌ها و امیال عراقی‌ها شد.

به گزارش بغداد الیوم، ریاست جمهوری عراق شهادت برخی از نیروهای الحشد الشعبی در حمله دیروز عناصر باقی‌مانده داعش را به مردم عراق و خانواده‌های شهداء تسلیت گفت و برای بازماندگان، صبر جزیل و برای زخمی ها شفای عاجل طلب کرد.

خلافت خودخوانده داعش سال ۲۰۱۷ در عراق به تلاش نیروهای ارتش، امنیتی و الحشد الشعبی و پیشمرگه برچیده شد. با این حال برخی مناطق صعب‌العبور و بیابانی همچنان آلوده به عناصر تروریسم است.

استان صلاح‌الدین عراق یکی از این مناطقی است که عناصر تروریستی داعش هر از گاهی با استفاده از شرایط در این کشور دست به حملات جسته و گریخته می‌زنند که در جریان حمله بامداد امروز شنبه، نه نفر از نیروهای الحشد به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شده‌اند.

عدم تشکیل دولت جدید طی ماه‌های گذشته و شیوع کرونا و به‌تبع آن اعمال محدودیت‌های آمدوشد در بین استان‌ها از دید کارشناسان و ناظران از جمله دلایلی است که باعث شده عناصر باقی‌مانده داعش از این فرصت استفاده کرده، دست به عملیات تروریستی بزنند.

مصطفی الکاظمی، رئیس فعلی سازمان اطلاعات عراق ماه گذشته از سوی برهم صالح، رئیس جمهور این کشور مأمور به تشکیل کابینه شد و او باید در هشت روز آینده از پارلمان عراق رأی اعتماد بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067918

وب گردی

وب گردی