درخواست رئیس الحشد الشعبی عراق از نیروهای تحت امر خود بعد از حمله داعش

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در واکنش به شهادت نیروهای این سازمان در حمله دیروز داعش، گفت که اجازه بازگشت عراق به زمان داعش را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حمله امروز عناصر داعش به نیروهای این سازمان، خواستار احتیاط و هشیاری آن‌ها برای مقابله با تجمعات تروریستی شد.

او گفت که نیروهای الحشد الشعبی عراق «قهرمانانه» حملات عناصر داعش در ساعات پایان شب گذشته و بامداد امروز شنبه را دفع کردند؛ حملاتی که داعش خواست با آن اوضاع را به گذشته برگرداند (زمان سیطره این گروه تروریستی بر بیش از نیمی از خاک عراق) که شکست خورد.

فیاض از مردم عراق به دلیل حمایت و همبستگی آن‌ها با الحشد الشعبی که در حمله دیروز داعش 9 شهید داده، تشکر کرد و گفت که این گونه احساسات و مواضع بیانگر آن است که سازمان الحشد الشعبی در گذشته و حال، به رغم تلاش‌های مذبوحانه جهت ایجاد انشقاق در آن، در اذهان مردم عراق جای گرفته است.

به گزارش بغدادالیوم، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با بیان اینکه او به این شهداء که در راه دفاع از کشور شهید شده‌اند، افتخار و مباهات می‌کند، از نیروهای این سازمان و سایر نیروهای امنیتی عراق خواست، با حفظ احتیاط و هشیاری، به مقابله با تجمعات وحشیانه تروریست‌ها ادامه دهند؛ تروریست‌هایی که هنوز طعم تلخ شکست را می‌چشند و بیهوده تلاش می‌کنند با ترور و وحشت، بر شهرهای عراق دوباره سیطره پیدا کنند.

فالح الفیاض گفت که او به مردم و مرجعیت دینی عراق و رؤسای این کشور قول می‌دهد که در راستای تأمین امنیت عراق و مقابله با هرگونه حمله‌ای که باهدف برهم زدن ثبات و امنیت و تعرض به خاک این کشور صورت گیرد، تلاش کند.

عناصر باقیمانده داعش در استان صلاح الدین (مرکز) با سوء استفاده از شرایط این کشور به دنبال شیوع کرونا، دیشب حملاتی را به نیروهای الحشد در این استان انجام داد که با هشیاری این نیروها، حمله شدید تروریست‌ها دفع شد و ده تن از نیروهای الحشد به شهادت نائل و شماری نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067928

وب گردی

وب گردی