تداوم استفاده از کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانو در بیمارستان‌ها

عضو هیأت مدیره یک شرکت نانویی از توسعه فناوری کاشی‌های آنتی‌باکتریال این شرکت خبر داد و گفت: کاشی‌های آنتی‌باکتریالی که در حال حاضر تولید می‌کنیم ضدباکتری بوده و ما در حال توسعه این فناوری هستیم تا بتوانیم ویروس‌ها را نیز با فناوری‌نانو از بین ببریم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی‌ سیدمعصومی، عضو هیأت مدیره یک شرکت نانویی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته از کاشی‌های آنتی‌باکتریال این شرکت در بیمارستان‌های مختلف استفاده شده است، اظهار کرد: بیمارستان کنارک چابهار، بیمارستان باغ‌ملک خوزستان و چندین بیمارستان دیگر در شهرهایی نظیر اصفهان، تهران و کرج میزبان کاشی‌های نانو شرکت نانو پیشتاز پارس بوده‌اند. همچنین تولیدات این شرکت به کشورهای امارت، ترکیه، کویت صادر خواهد شد.

عضو هیأت مدیره این شرکت از فروش حدود ۴ هزار مترمربع از کاشی‌های نانو در سال ۹۸ خبر داد و افزود: قراردادهای در دست اجرای ما از احتمال افزایش دو برابری فروش کاشی‌های نانو در سال ۹۹ حکایت دارد، به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بین ۱۰ تا ۱۲ هزار مترمربع از کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی شرکت نانو پیشتاز پارس در پروژه‌های مختلف استفاده شود.

سید معصومی از توسعه فناوری کاشی‌های آنتی‌باکتریال این شرکت خبر داد و گفت: کاشی‌های آنتی‌باکتریالی که در حال حاضر تولید می‌کنیم ضدباکتری بوده و ما در حال توسعه این فناوری هستیم تا بتوانیم ویروس‌ها را نیز با فناوری‌نانو از بین ببریم. به موفقیت‌هایی در این باره دست پیدا کرده‌ایم و نتایج قابل توجهی نیز به دست آمده است. منتظر نتایج تست‌های انجام شده در یکی از دانشگاه‌ها هستیم تا این مسیر تجاری‌سازی این فناوری را نیز پیش بگیریم.

عضو هیأت مدیره شرکت از آگاهی نسبتا کم مدیران بخش سلامت نسبت به این فناوری انتقاد کرد و گفت: در بیمارستان‌ها باید کاشی‌ها به صورت روزانه ضدعفونی شوند اما استفاده از این کاشی‌های نانویی، بیمارستان‌ها را از ضدعفونی روزانه بی‌نیاز می‌کند که این کار موجب کاهش هزینه‌های بیمارستان می‌شود. اما برخی مدیران، به دلیل تفاوت قیمت کاشی‌های نانو نسبت به کاشی‌های معمولی، علیرغم تایید عملکرد کاشی‌های نانو، به دلیل ارزان‌تر بودن به سراغ کاشی‌های معمولی می‌روند این در حالی است که اگر هزینه ضدعفونی روزانه در نظر گرفته شود، خرید کاشی‌های نانو مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

وی معتقد است که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه باید انجام شود تا بیمارستان‌ها بتوانند با استفاده از یک فناوری ایمنی، در دراز مدت هزینه‌ کمتری نیز متقبل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067946

وب گردی

وب گردی