پیش‌بینی 500 میلیاردی گردش مالی بروکرهای فناوری در سال‌جاری

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، میزان گردش مالی قراردادها در شبکه فن بازار  را در 6 ماهه سال 98 حدود 92 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هنوز آمار کلی سال 98 جمع‌بندی نشده است و انتظار این است که عدد به طور طبیعی رشدی داشته و به رقم 500 میلیارد تومان برسد.

اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشار به جهش تجارت فناوری، اظهار کرد: پارک فناوری پردیس و شبکه ملی فن بازار ایران موضوع جهش تجارت فناوری را در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد تا از این طریق شاهد جهش در این عرصه باشد.

وی تصریح کرد: بروکرهای فناوری براساس رویداد جهش تجارت فناوری تلاش می‌کنند تا سقف 500 میلیارد تومان محصولات فناورانه را بازاریابی و به فروش برسانند یا اینکه برای نوآوری‌هاجذب سرمایه کنند. همچنین جوایزی را در قالب این طرح برای بروکرها براساس دستورالعمل در نظر گرفتیم تا طبق آن مشخص شود که چه نوع خدماتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعان و نوآورها ارائه دهند.

قنبرپور افزود: در بسته تجارت فناوری جوایزی را برای بروکرها در نظر گرفتیم اگر بروکری بتواند محصولی را بازاریابی و به فروش برساند علاوه بر دریافت حق‌الزحمه از جوایز نیز برخوردار خواهند شد.

وی سقف جایزه برای تسهیلات را 6میلیون تومان و برای انتقال فناوری و سرمایه گذاری 5 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این جوایز اگر اسنادی را تهیه کنند، هزینه‌هایی را به صورت کمکی و حمایتی در اختیار بروکرها قرار می‌دهیم.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، افزود: پیش‌بینی ما این است که 40 بروکر در این عرصه فعال شوند. ظرفیت یک بروکر حداقل 20 میلیارد تومان است اگر طرحی سقف 500 میلیارد تومان را رد کند محدودیتی برای حمایت ها و ارائه جوایز نخواهیم داشت.

وی میزان گردش مالی قراردادها در شبکه فن بازار را در 6 ماهه سال 98 حدود 92 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هنوز آمار سال 98 جمع‌بندی نشده است. انتظار این است که عدد به طور طبیعی رشدی داشته باشد و عدد مورد نظر ما که 500 میلیارد تومان است، جهش مختصری است که امید داریم به آن دست پیدا کنیم تا در سال‌های بعد بتوانیم حمایت‌های بیشتری را از طرف دولت در اختیار داشته باشیم.

وی تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند به بروکرهایی در داخل شبکه فن بازار مراجعه کنند تا محصولات آنها را بازاریابی کنند. اگر به فروش رساند از این جوایز بهره مند می‌شوند. محدودیتی برای فعالیت بروکرها وجود نیست.

قنبرپور تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات به واسطه منابع محدودی که پارک فناوری پردیس نزد صندوق توسعه فناوری های نوین دارد، ارائه خواهد شد. پارک فناوری پردیس درخواستی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کرده است که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد. طبق پیش‌بینی که داشتیم و با توجه به سطح فعالیت بروکرها، سه سطح تسهیلات 150،200 و 500 میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه در صورت موافقت معاونت علمی و فناوری در اختیار بروکرها قرار خواهد گرفت و امیداوریم قابل افزایش هم باشد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، یادآور شد: جایزه بروکری یکی دیگر از بخش‌های طرح جهش تجارت فناوری بود که بعد از یک سال و چند ماه، اولین دوره آن برگزار خواهد شد. در این مدت فعالیت بروکرها بر اساس 6 شاخص بررسی شده و 3 بروکر بر اساس مجموع امتیازهای کسب شده، به عنوان کارگزاران برتر معرفی می‌شوند. جوایز آنها به ترتیب 200،100 و 300 میلیون ریال خواهد بود.

وی تصریح کرد: طبق این آیین‌نامه تمامی کارگزاران تبادل فناوری که مورد تایید شبکه فن‌بازار ملی ایران باشند، می‌توانند از امتیازها و حمایت‌های این شبکه استفاده کنند. شرایط و ضوابط مورد تایید قرار گرفتن یک کارگزار تبادل فناوری و فرآیند پذیرش آن در شبکه فن‌بازار ملی ایران در این آیین‌نامه بیان شده بود. همچنین طبق این آیین‌نامه بروکرهای شبکه فن‌بازار ملی ایران بر اساس الگوی آموشی و توانمندسازی ارائه شده در آن، به 4 سطح دسته‌بندی می‌شوند.

قنبرپور خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه فعالیت بروکری، اعتبار مجوز اعطا شده به بروکرها توسط فن‌بازار ملی ایران برای بروکرهای سطح 3 و 4، یک سال و برای بروکرهای سطح 2و1 دو سال خواهد بود. کارگزارن تبادل فناوری فرصت دارند تا مدارک و اسناد خواسته شده در آیین‌نامه را تا پایان خردادماه سال جاری به شبکه فن‌بازار ملی ایران ارسال کنند. این آیین‌نامه از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067971

وب گردی

وب گردی