باید جایگاه و منزلت معلم در جامعه باز تعریف شود

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یازدهم گفت: جایگاه، اعتبار و منزلت معلم در جامعه باید بازتعریف شود. جامعه‌ای که در آن جایگاه یک پزشک با جایگاه یک معلم که آن پزشک را تربیت کرده یکسان باشد، جامعه بیماری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سمیه رفیعی در نشست مجازی با حضور فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با موضوع بررسی مسائل آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر دولت نگاه یتیم داری و صغیرداری به آموزش و پرورش دارد و اگر این نگاه اصلاح نشود آینده کشور با مخاطره روبه رو خواهد بود.

وی از طرح مطالبات اصیل و تراز اول در این جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت: برخی از رفتارهای نادرست رسانه‌ای موجب ضریب دادن به مسئله معیشت معلمان و تنزل سطح دغدغه‌مندی در عرصه آموزش و پرورش بوده است.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یازدهم بیان کرد: جایگاه، اعتبار و منزلت معلم در جامعه باید بازتعریف شود. جامعه‌ای که در آن جایگاه یک پزشک با جایگاه یک معلم که آن پزشک را تربیت کرده یکسان باشد، جامعه بیماری است.

رفیعی ضمن تاکید بر تقدم روشنگری بر مطالبه‌گری، تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را به طرح مطالبات دقیق از نمایندگان دغدغه‌مند در عرصه آموزش و پرورش، ارزیابی، ارزش‌گذاری و اعتبار سنجی این مطالبات دعوت کرد.

وی در پایان از شرکت کنندگان در جلسه خواست که این جلسات به مطرح کردن دغدغه‌ها محدود نشود و کارهای تخصصی و پژوهشی نیز در این امر صورت گرفته و با نمایندگان به اشتراک گذاشته شود.

نگاه غیرکارشناسانه باعث تضعیف حوزه آموزش شده است

سجاد صدیقی در ادامه نشست به ظهور نسل انقلابی و نواندیش در آموزش و پرورش که خروجی دانشگاه فرهنگیان خواهند بود اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری برای این نسل و دانشگاه فرهنگیان را لازم و ضروری دانست.
وی عدم توجه به آموزش پرورش و غفلت جمعی جریان انقلاب از آن را علت خروج بدنه آموزش پرورش از مسیر انقلاب عنوان کرد و گفت: ضرورت اولویت بخشی به مسئله نظام تعلیم و تربیت توسط نمایندگان را در دستور کار قرار داد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: نقص جریان فکری، تصمیم‌گیری از خارج از بدنه آموزش و پرورش برای این سازمان و حضور افراد غیرمتخصص در راس امور آن از عوامل تضعیف نظام تعلیم و تربیت کشور است.
وی در پایان ضمن تاکید بر نقش معلم در پایه گذاری تمدن اسلامی، تربیت منابع انسانی طراز انقلاب اسلامی و سرمایه‌گذاری جدی و طولانی مدت در مسائل آموزش و پرورش را از عناصر تحول این نظام برشمرد و گفت: مجلس جمهوری اسلامی می‌تواند بسترساز و شتاب دهنده رشد نسل نو اندیش، انقلابی و معتقد به مسئله تحول در عرصه آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067973

وب گردی

وب گردی