رونمایی از روش جدید AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

روزنامه الاتحاد امارات به نقل از یک منبع موثق نحوه برگزاری دیدارهای فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، روزنامه الاتحاد امارات نوشت: پس از تاکید شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پایان زودهنگام لیگ قهرمانان آسیا، رایزنی و مذاکره برای یافتن راه حل این موضوع در حال انجام است. AFC با فشار ایجاد شده مصمم است با کاهش زمانی تعویق رقابت‌ها که تاثیر منفی کمتری روی لیگ‌های محلی به ویژه غرب آسیا داشته باشد به نقطه پایانی برسد. به ویژه اینکه بسیاری از لیگ‌های آسیا اعلام کردند در ماه سپتامبر (شهریور) رقابت‌ها را از سر خواهند گرفت.

ایده‌ای که هم‌اکنون در کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یک پیشنهاد جدید برای برگزاری فصل جاری لیگ قهرمانان تحت بحث و بررسی است «قهرمانی ترکیبی» نام دارد. این گزینه علاوه بر دیدارهای مرحله گروهی در مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز باید اجرایی شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا در این طرح جدید تصمیم به برگزاری یک بازی به جای 2 بازی رفت و برگشت دارد. در سیستم قهرمانی ترکیبی بازی در زمین بی‌طرف یا حتی غیر آن باید برگزار شود و هواداران هم اجازه حضور در بازی‌ها را نخواهند داشت. عدم حضور تماشاگران در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

روزنامه الاتحاد امارات در ادامه این گزارش آورده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا با از سرگیری دیدارهای لیگ قهرمانان تحت سیستم قهرمانی ترکیبی از روزهای ابتدایی ماه آگوست (مرداد) استقبال می‌کند، اما همه چیز به نحوه آمادگی تیم‌ها برای شرکت در رقابت‌ها بستگی خواهد داشت. اجرایی شدن این سیستم منجر به کاهش زمانی رقابت‌های مرحله گروهی و دیگر مراحل و پایان یافتن آن در ماه‌های سپتامبر و اکتبر می‌شوند.

این روزنامه در پایان به نقل از دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: بیشتر لیگ‌های فوتبال آسیا از ماه سپتامبر از سر گرفته می‌شوند و ما از تصمیم فدراسیون‌های عضو حمایت می‌کنیم. همچنین بهترین پیشنهاد را در میان قاره‌های جهان برای برگزاری دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 داریم که فقط 4 دیدار از مرحله دوم رقابت‌ها باقی مانده‌اند. البته فیفا همچنان با کنفدراسیون‌ها در حال مذاکره است، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی 2022 در ماه‌های اکتبر و نوامبر را ارائه داده است. در این زمینه همکاری نزدیکی با فیفا داریم تا به نتیجه خوبی برسیم.

کد خبر: 1067978

وب گردی

وب گردی