مساجد و نماز جمعه مناطق سفید بازگشایی می‌شود

رئیس جمهور با تشکر از مردم بابت رعایت ۸۳ درصدی پروتکل های بهداشتی گفت: این موضوع دال بر همکاری مردم با وزارت بهداشت است. همه پای کار آمدند؛ نیروهای بسیج و مردم پای کار آمدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امیدوار هستم با دعای خیر مردم، مردم از مشکل و مصیبت این ویروس رهایی پیدا کنند. به هر حال ذکر او دوا و یاد او شفاست.

وی گفت: نام خداوند و شفای اصلی به دست اوست و همه در ثانیه و کمتر از ثانیه تغییر خواهد کرد. امیدوار هستیم دعا، تضرع، توسل و توجه مردم مفید واقع شود و مورد قبول حق قرار گیرد و زحماتی که پزشکان و پرستاران ما کشیدند، سریع‌تر به نهایت رسیده و ما به نقطه مطلوبی برسیم که زندگی برای مردم سهل‌تر و راحت تر شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: اولاً می‌خواهم از مردم بزرگوار به خاطر همکاری و همراهی شأن تشکر کنم. امروز وزارت بهداشت و درمان در جلسه اعلام کرد که پروتکل‌هایی که به مردم و صنوف اعلام شده، به طور متوسط در کشور حدود ۸۳ درصد مراعات شده و در بعضی شهرستان‌ها تا ۹۲ درصد و در برخی از شهرها حدود ۸۰ درصد مورد مراعات قرار گرفته است.

روحانی افزود: البته تهران که شهر بزرگی است، رعایت این پروتکل‌ها مقداری کمتر بوده است؛ اما این درصدها، دال بر همکاری مردم با مسئولین بهداشتی و توجه مردم به سلامت جامعه بوده و این برای ما بسیار مهم است‌.

روحانی عنوان کرد: در کنار این باید از کسانی که به احسان و نیکوکاری در مساجد مشغول هستند، تشکر کنم. از حسینیه‌ها، مساجد سراسر کشور، علما، روحانیون، طلاب و خیرین، نیروهای بسیج، نیروهای مسلح تشکر می‌کنم که همه پای کار آمدند و بسته‌های حمایتی برای مردم فراهم می‌کنند و این کار بسیار زیبا است.

وی اضافه کرد: این اقدام صرف نظر از این که این موضوع است که بسته حمایتی داده شده، چند درصد از مشکل آن خانواده را حل می‌کند. فضای معنوی این کار، از کمک مادی مهم‌تر است‌.

رئیس جمهور بیان کرد: فضای معنوی این اقدام این است که مردم ما به فکر یکدیگر هستند و همدیگر را فراموش نمی‌کنند و در روزهای سختی انفاق، نیکوکاری و احسان خود را انجام می‌دهند. این برای ما بسیار مهم است‌.

روحانی تصریح کرد: در طول این مدت حدود یک ماه و نیم، در مورد کاری که باید انجام شود تصمیم گیری شد، کادر درمان ما الحق و الانصاف با تمام وجود و توان به صحنه آمدند و کار بزرگ و فداکاری بزرگ انجام دادند و انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در آماری که در جلسه امروز ارائه شد، عدد مراجعه کننده به بیمارستان‌ها در طول شبانه روز گذشته در سطح کشور بسیار پایین و چند صد عدد بوده است، مثلاً ۳۳۰ نفر مراجعه برای بستری شدن در بیمارستان بوده است که عددش پایین‌تر از روزها و هفته‌های قبل است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این عدد نشان دهنده همکاری مردم و تلاش کادر پزشکی است که ما را به این نقطه مطلوب نسبی تا به امروز رسانده. منتهی این با نقطه مطلوب موردنظر ما فاصله دارد و باید کار شود تا به آن نقطه برسیم.

به گزارش مهر، روحانی در مورد مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز گفت: امروز در جلسه ما یکی از مسائلی که مطرح شد، گشایش در امر آموزش در مدارس بود. یعنی در مناطقی که کم خطر و یا سفید هستند برای یک مدت دیگر که ۲۰ اردیبهشت پیشنهاد شد، با حفظ پروتکل‌های به بهداشتی مدارس بازگشایی شود و یک ماه هم آموزش ادامه پیدا کند و سپس امتحانات برگزار شود.

وی ادامه داد: من یک مقدار کمی نگران بودم که آیا این طرح به خوبی اجرا می‌شود یا خیر؟ اولاً ما زمان اجرای این طرح را به تأخیر انداختیم یعنی از ۲۰ اردیبهشت به ۲۷ اردیبهشت موکول می‌کنیم. وزارت بهداشت، وزارت کشور باید با آموزش و پرورش باز هم در این زمینه مطالعه کنند، صدا و سیما هم کمک کند تا دلهره‌ای برای مردم ایجاد نشود و پروتکل‌ها کاملاً مراعات شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: البته کار خوبی است که آموزش ما شروع به کار کند اما در عین حال باید پروتکل‌های بهداشتی به دقت مورد مراعات دقیق قرار بگیرد.

کد خبر: 1067983

وب گردی

وب گردی