واحدهای دانشگاهی استان تهران در راه‌اندازی سراهای نوآوری مأموریت ویژه گرفته‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از مأموریت ویژه واحدهای دانشگاهی استان در مورد تأسیس و راه‌اندازی سراهای نوآوری خبر داد.

سید محمودرضا آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات راه‌اندازی سراهای نوآوری استان تهران اظهار کرد: همه واحدهای دانشگاهی استان تهران موظف شده‌اند در راستای راه‌اندازی سراهای نوآوری گام بردارند و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: واحد تهران مرکزی مأموریت راه‌اندازی سرای نوآوری «صنایع خلاق» در دانشکده هنر و معماری سابق در خیابان فلسطین را برعهده گرفته است؛ همچنین واحد تهران غرب مأموریت راه‌اندازی سرای نوآوری «تکنولوژی آموزشی» در خیابان پونک که آماده افتتاح است و واحد تهران جنوب نیز در خیابان شفق درحال تجهیز زیرساخت‌های فیزیکی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: علاوه بر حوزه صنایع خلاق، واحد تهران مرکزی در حال آماده‌سازی سرای نوآوری در حوزه صنایع فراگیر در پردیس نیایش است.

آقامیری در مورد ساختار سراهای نوآوری استان تهران تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ها و توافقاتی که صورت خواهد گرفت، شتاب‌دهنده‌‌های دیگری نیز وارد عمل خواهند شد. شتاب‌دهنده شمسا(شتاب‌دهنده مشترک سیوان و دانشگاه آزاد) بیشتر برای راهبرد اهداف در استان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اکنون دانشگاه آزاد واحد دماوند برای راه‌اندازی سرای نوآوری در حوزه «بازسازی و نوسازی صنایع» فعال شده و واحد ورامین نیز درحال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سرای نوآوری در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی است. سراهای نوآوری واحدهای دانشگاهی استان تهران بسته به ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای فعال و به مرور وارد چرخه می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نوسازی و بهسازی فضاهای سراهای نوآوری مساعدت می‌کند؛ ولی مدیریت و راهبری این سراها کاملاً برعهده دانشگاه آزاد است. کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران با اولویت دانشگاه آزادی‌ها می‌توانند در سراهای نوآوری مستقر و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067985

وب گردی

وب گردی