بررسی آینده مربیگری قلعه نوعی

امیر قلعه نوعی را می توان با ثبات ترین مربی حال حاضر فوتبال کشور قلمداد کرد، مردی که پای ثابت مربیگری در تمام ادوار لیگ بوده و هست.

امیرکریمی- مربی و تحلیلگر فوتبال

امیر قلعه نوعی را می توان با ثبات ترین مربی حال حاضر فوتبال کشور قلمداد کرد، مردی که پای ثابت مربیگری در تمام ادوار لیگ بوده و هست. مربی باهوش و تاثیرگذار والبته گرانقیمت، که اتفاقا تیم های تحت هدایت او نیز از لحاظ اقتصادی پر هزینه می باشند. هرچند او کارنامه نسبتا قابل قبولی را از خود بجا گذاشته اما عدم توفیق قهرمانی در هشت سال اخیر کمی نگاه ها را به او و مربیگریش تغییر داده، تغییری که شاید به قیمت خانه نشینی او حالا دیگر تمام شود روند باثبات او را در لیگ برتر قیچی کند.

ژنرال و سلطان؛

خیلی از کارشناسان شخصیت و تز مربیگری او را برگرفته از علی پروین در دهه شصت و هفتاد می دانند، شخصیتی کاریزماتیک و دارای مدیریت قوی که بیشتر از بعد فنی، او را استاد تحریک و تهییج روانی بازیکنان می شناسند.نگاهی به تیم های تحت رهبری او نشان از حضور بازیکنان و ستاره های پر سر صدایی دارد که هر کدام برای بردن به حاشیه یک تیم در یک فصل یک تیم کافیست اما درایت و هوش بالا و قدرت رهبری قلعه نوعی اجازه بروز چنین اتفاقاتی را در تیم های خود نمی دهد.

شاید به همین دلایل هست که هربار تیم ملی و استقلال دچار بحران از لحاظ مربی می شوند یکی از گزینه های مطرح شده نام امیر قلعه نوعی می باشد. با تمام این تفاصیل انتهای فصل فوتبالی امسال می تواند سالی متفاوت را برای او رقم بزند، فصلی که شاید او جایی در بین نیمکت های لیگ برتری نداشته باشد.

ژنرال و استقلال؛

مطرح شدن نام قلعه نوعی همراه با تیم استقلال در انتهای هر فصل به عادتی تکرار شدنی برای هواداران استقلال شده که به نوع مانور مدیران این تیم روی اسامی مربیان نیز می باشد.نام او که یکی از گزینه های سنتی تصدی گری این نیمکت پرهیاهوی داخلی می باشد هیچوقت خود از عدم علاقه بازگشت به خانه دم نزده و شاید خیلی غیرمحسوس از آن استقبال هم کرده باشد اما مشکل اینجاست که برای بازگشت او به استقلال حالا دیگر موافقان و مخالفان بسیاری وجود دارد چراکه از روزهای اوج استقلال با او بالای یک دهه گذشته و همچنین رفتن او به تیم های رقیب استقلال و نتیجه های رو در رویی که گرفته شده نیز کمی در شرایط او و استقلال تاثیر گذار بوده از این رو اینکه قلعه نوعی را گزینه بازگشت به خانه خود بدانیم کمی دور از واقعیت حداقل در حال حاضر می باشد ضمن اینکه حالا استقلال فرهاد مجیدی را فعلا در اختیار دارد که او هم در استقلال هوادارن خاص و بی شماری برای خود دارد و اگر مجیدی به هر دلیلی نباشد هواداران استقلال بعید است که به کمتر از استراماچونی ویا یک مربی خارجی دیگر رضایت دهند،بنابراین احتمال حضور امیر استقلالی برای هدایت این تیم در فصل آتی در این تیم چیزی در حد صفر می باشد.

ژنرال و اصفهان؛

حکایت قلعه نوعی و سپاهان نیز احتمالا انتهای فصل به سرخواهد آمد، چراکه ژنرال در دو فصل اخیر نتوانسته هیچ مقامی را برای این تیم بدست آورد، ضمن اینکه حالا شایعاتی از قراردادهای بسیار گران او و هزینه های تیمداری در این دوسال به بیرون درز کرده که هواداران اصفهانی را کمی حساس تر از قبل نموده از طرفی دیگر تعارف قهرمانی به پرسپولیس در اصفهان و نقش جهان و حالا حکم تایید کمیته استیناف به نتیجه سه بر هیج به نفع پرسپولیس کمی اوضاع را برای قلعه نوعی و همراهانش سخت و پیچیده تر از قبل کرده جاییکه حالا خیلی از افکار عمومی هنوز مطالبه دلیل واقعی عدم حضور سپاهان در این بازی بزرگ و شش امتیازی را می نمایند.

ازهمین رو و به همین دلایل خبرهای رسیده حاکی از عدم تمایل مدیران رده بالای این باشگاه برای همکاری در فصل آینده با قلعه نوعی دارد.

اما ذوب آهن شرایط متفاوتی دارد آنها که فصل جاری با منصوریان ادامه دادند و نتیجه نگرفتند روی به مربی خارجی آوردند و راددولویچ را استخدام کردند که اتفاقا خوب نتیجه گرفته و حتی در دربی اصفهان یقه سپاهان قلعه نوعی را هم گرفت، بنابراین هیچ منطقی فعلا حضور ژنرال را بر روی نیمکت ذوب آهن بر نمی تابد.

ژنرال و جنوب؛

از تیم های جنوب که کلا درگیر مشکلات اقتصادی هستند شاید تنها گزینه فولاد خوزستان باشد که بتواند پذیرای قلعه نوعی در فصل آینده باشد بخصوص که سعید آذری هم حالا آنجاست، اما مشکل اصلی حضور مربی جوانی به نام جواد نکونام هست که اتفاقا بد هم نتیجه نگرفته و اگر لیگ ادامه پیدا کند احتمال آسیایی شدن فولاد نیز دور از ذهن نیست. پس با ین نگاه در فولاد هم احتمالا فصل بعد ژنرال جایگاهی نخواهد داشت.

ژنرال و تبریز؛

تراکتور هم با ساکت الهامی تمدید کرده، اینکه از جان توشاک و جرج لیکنز ودنیزلی خارجی تراکتور چطور به ساکت الهامی رضایت داده خود نیز محل سوال هست؟ اما هر چه هست ظاهرا زنوزی فعلا از بریز بپاش برای مربیان دست نگه داشته و تازه اگر جایگزینی برای الهامی متصور باشیم هستند در تبریز گزینه هی بومی همچون برادران خطیبی که شاید نوبت به قلعه نوعی نرسد.

دیگر تیم تبریزی ماشین سازی، هم اگر بخواهد هم قدرت استخدام ژنرال را ندارد همین الان خبرهای بی پولی و محرومیت های پیاپی فیفا اوضاع را برای این تیم سخت نموده.

ژنرال و سیرجان؛

در مورد گل گهر تنها دلیلی که می توان از آن برای حضور قلعه نوعی نام برد شرایط مالی این باشگاه تازه وارد لیگ برتر می باشد جاییکه بعد از بگوویچ و برکنار او به دنبال علی دایی و علی کریمی رفتند که آنها هم آنچنان ارزان نیستند ولی در نهایت با جلالی به توافق رسیدند و اتفاقا با جلالی سر سامانی به خود و امتیاز و جایگاهشان در جدول دادند،حالا برکناری جلالی که اصولا مربی با تفکرات دراز مدت هست و با این تیم توانسته استقلال را در سیرجان شکست دهد از لحاظ مدیریت و توجیه افکار عمومی آن خطه از کشور کمی عاقلانه نمی باشد.

ژنرال مشهد و قائمشهر؛

تنها گزینه هایی که شاید بتوان در شرایط موجود برای قلعه نوعی متصور بود شهر خودرو مشهد می باشد که احتمال برکناری سرآسیابی از طرف حمیداوی بسیار محتمل می باشد هرچند امثال رضا مهاجری که اتفاقا تیم های تحت هدایتشان خوب فوتبال می کنند و بسیار ارزان قیمت تر از قلعه نوعی هستند نیز در دسترس حمیداوی می باشد. با ین حال حمیداوی ثابت کرده که بیشتر حالا به دنبال کسب درآمد می باشد تا ریخت و پاش به پای فوتبال .

اما قائمشهر که حالا محمود فکری پیشکسوت خود را بالای سر تیم خود می بیند هم می توان جزو گزینه های قلعه نوعی دانست بخصوص که او در سطح هیئت مدیره برو بیای زیادی دارد و طرفدارانی در آن از جنس دوست و رفیق، هرچند بر روی سکوها در مورد او قطعا اختلاف نظرهایی وجود دارد که البته همه این گمانه زنی ها در مورد نساجی منوط به عدم نتیجه گیری فکری خواهد شد که برای اولین بار لیگ برتر را به عنوان سرمربی تجربه می نماید.

ژنرال و آینده ای مبهم؛

بدون هیچ تعارفی نبودن قلعه نوعی در لیگ برتر تا حدودی می تواند از جذابیت این بازیها کم کند شما تصور کنید تقابل قلعه نوعی و پرسپولیس با تمام حرف و حدیث هایش یا حضور او روبروی استقلال و ازاین دست تقابل ها که در فوتبال ما و به دلیل حضور مداوم قلعه نوعی کم نیستند و حاشیه و متن هایی که بعد از همه این بازیها به آنها پرداخته می شود اما شاید عدم نتیجه گیری نزدیک به یک دهه او در آوردن جام و همچنین وضعیت اقتصادی باشگاههای کشور و مشکلاتی ازین دست در آینده فصل تازه ای را برای ژنرال رقم بزند، انتظاری که دیری نخواهد پایید و با شروع فصل بعد خیلی از ابهامات برطرف خواهد شد.

ژنرال و تیم های صعود کننده به لیگ برتر؛

از تیم های لیگ یکی که احتمال حضورشان در لیگ برتر می رود شاید تنها مس کرمان باشد که فعلا با مربی جوان خود مجتبی حسینی در حال صعود به برتر می باشند، توانایی سپردن سکان تیم به قلعه نوعی را داشته باشد چراکه هم از لحاظ شخصیت تیمی و هم از بعد اقتصادی با قلعه نوعی نزدیک تر می باشند، مس کرمان باشگاهی هست که او قبلا هم در آنجا کار کرده و سرمربی بوده ولی بعید به نظر می رسد بادران،خوشه طلایی، مس سرچشمه ،آلمینیوم اراک ازین قبیل باشگاهها با تمام احترامی که برایشان قاییلیم در صورت صعود تمایلی به کار کردن با قلعه نوعی را داشته باشند وحتی خود قلعه نوعی کششی به سمت آنها داشته باشد.

کد خبر: 1067999

وب گردی

وب گردی