شورای صنفی دانشجویان خواستار اجرای قانون تامین آموزش فرزندان کارگران است

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار اجرای قانون تامین آموزش فرزندان کارگران شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ودود نوروزی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز کارگر نامه نوشت.

در ابتدای این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: روز جهانی کارگر امسال را می‌توان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته دانست؛ چرا‌که با وقوع پاندمی بیماری کویید ۱۹ متوجه شدیم در عصر به اصطلاح مدرنیته در دوگانه اقتصاد جهان و جان انسان‌ها دولت اقتصاد را بر جان مردم به خصوص بر جان کارگران ترجیح دادند. کارگران در طول تاریخ نقش موثری در حوادث تاریخی مانند ملی شدن صنعت نفت و سرنگونی رژیم شاهنشاهی و جنگ تحمیلی داشتند ولی گویی تنها در شرایط خاص متوجه نیروی این طبقه می شویم و در سایر زمان‌ها آنها را به فراموشی می‌سپاریم.

در ادامه این نامه آمده است: اکنون ورود فرزندان این طبقه به دانشگاه و برخورداری از حق تحصیل رایگان سخت تر از گذشته شده است زیرا در یک رقابت نابرابر شرکت می‌کنند چرا که قبل از ورود به دانشگاه عملاً برخی از کرسی‌های دانشگاه برای طبقه ثروتمند و نزدیک به قدرت رزرو شده است و این دانش‌آموزان برای صندلی‌های باقیمانده باید با مافیای کنکور بجنگند البته این تمام ماجرا نیست بعد از ورود به دانشگاه این مبارزه ادامه دارد زیرا خرید تجهیزاتی که گاهی در کیفیت انجام تکالیف موثر است، برای فرزندان این طبقه دشوار و گاهی غیر ممکن است. در حال حاضر نیز به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها این دانشجویان که مشغول انجام کارهایی در قالب کار دانشجویی در دانشگاه یا پاره وقت در خارج از دانشگاه بودند حالا از این درآمد ناچیز محروم و با مشکلات معیشتی مواجه شدند. در حوزه آموزشی نیز برای ادامه برنامه آموزشی باید از آموزش مجازی استفاده کنند ولی غافل از اینکه برخی از این دانشجویان ابزارهای لازم برای ورود به این سامانه را ندارند یا در صورت ورود به این سامانه به دلیل اهمال معاونت آموزشی این وزارت در همکاری با وزارت ارتباطات جهت تخصیص اینترنت رایگان متحمل هزینه‌های خارج از توان خویش شده‌اند.
آیا منطقی است که در شرایطی که حداقل دستمزد کارگری که ممکن است سرپرست خانواده باشد، از پول تو جیبی و برخی از همکلاسی‌های این دانشجویان بیشتر باشد؟

در بخش پایانی نامه آمده است: در شرایطی که دولت و متولیان آن از وظایف قانونی خود یعنی تامین رفاه و آموزش رایگان عقب نشینی می‌کنند، شورای صنفی دانشجویان در این راستا خواستار اجرای قانون تامین آموزش فرزندان کارگران مصوبه آبان ۵۱ است. لازم به ذکر است در صورت عدم امکان اجرای این قانون به دلیل سایر قوانین کشور این شورا درخواست پیگیری تصویب این قانون با رفع نواقص احتمالی آن به صورت فوری دارد. قبلا از همکاری شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1068044

وب گردی

وب گردی