پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی دریافت کردند، گفت: پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: مقرر شده بود ۷۵ هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی، به کسانی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند و همچنین به صورت وام قرض الحسنه به مردم پرداخت شود.

وی افزود: ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی را دریافت کرده اند و وزارت کار در حال بررسی مشخصات و اطلاعات افرادی است که به هر دلیلی نتوانسته اند این وام را دریافت کنند.

همتی گفت: در خصوص بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا نیز در بانک مرکزی و وزارت رفاه جلسات مشترکی داشتیم و هفدهم اردیبهشت پیامکی برای این افراد ارسال خواهد شد و تا ۲۰ اردیبهشت پرونده‌های آن‌ها دریافت و بررسی خواهد شد و از اواخر اردیبهشت آغاز به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد به این بنگاه‌ها خواهیم کرد.

وی افزود: این میزان وام به بنگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که نیروی کار خود را حفظ کرده‌اند و به ازای هر نیروی کار که حفظ کرده باشند ۱۲ میلیون تومان به ازای هر سه ماه تعلق می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شاخص بهای تولیدکننده در فروردین به عدد منهای ۸ دهم درصد رسید که در اسفند حدود یک و ۶ دهم درصد بود و ۲ و ۴ دهم درصد نسبت به اسفند در فروردین کاهش داشته است.

همتی گفت: شاخص بهای تولید کننده نسبت به فروردین سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: کاهش شاخص بهای تولید کننده نشاندهنده کاهش تورم انتظاری است و امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و روند بازار پول و بازار سرمایه نیز نشان می‌دهد که در آینده خواهیم توانست تورم را بهتر کنترل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068070

وب گردی

وب گردی