ترجمه کتاب راهنمای مدیریت موضوعات اخلاقی در شیوع بیماری کرونا

کتاب راهنمای مدیریت موضوعات اخلاقی در شیوع بیماری کرونا توسط عضو هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اراک به ترجمه رسید.

علی آسمند مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی گروه زبان‌های خارجی سازمان دانشگاه آزاد اسلامی‌در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اعلام این خبر گفت: با همت کارگروه ترجمه مرکز مطالعات و برنامه ریزی تخصصی زبان‌های خارجی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، ترجمه کتاب راهنمای مدیریت موضوعات اخلاقی در شیوع کرونا توسط فاطمه عزیز محمدی عضو هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی اراک به پایان رسید تا در اختیار دست اندرکاران بهداشت و درمان قرار گیرد.

وی افزود: سلامت مردم نیازمند به راهنمای اخلاقی است تا در تصمیم‌گیری ها آنان را هدایت کند. این تحقیق حاصل تلاش جمعی از محققان و کارشناسان بین المللی است تا به نگرانی های سازمان های متولی در مورد چگونگی رعایت موضوعات اخلاقی دست اندر کاران کمک کند.

آسمند ادامه داد: برای شناخت ابعاد بیماری و برای به دست آوردن شواهدی درباره شیوع، درمان کرونا و زمان پساکرونا، لازم است مقامات رسمی، متولیان بهداشتی و درمانی و محققان و کارشناسان و کادردرمانی، توصیه های اخلاقی را جدی بگیرند.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی گروه زبان‌های خارجی سازمان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: توجه به توصیه ها و اصول اخلاقی که با پیاده سازی آن از نگرانی‌های حاصل از شیوع کرونا می‌کاهد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از ارائه‌ راهنمای موضوعات اخلاقی در شرایط شیوع کرونا، رعایت اصول اخلاقی در سلامت عمومی است؛ بنابراین، این کتاب باید در موضوعاتی مانند مراقبت از سلامت عمومی، تحقیق در زمینه شرکت کننده‌های انسانی و بررسی نیازهای جمعیت های آسیب پذیر همراه با توصیه های اسلامی مورد مطالعه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068077

وب گردی

وب گردی