اسپری افزایش‌دهنده  توان محافظتی ماسک جراحی در برابر کرونا

یکی از کارآفرینان حوزه فناوری‌نانو قصد دارد نانوپوشش آبگریزکننده پارچه را به‌صورت اسپری به بازار عرضه کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیموس کوران، استاد فیزیک داشنگاه هیوستون، به دنبال کمک به حل مشکل کمبود ماسک است از این رو قصد دارد از فناوری که یک دهه پیش ابداع کرده برای حل مشکل کمبود ماسک استفاده کند.

کوران کسب و کار خود را در حوزه فناوری‌‌نانو را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد و شرکت اینترگریکوت (Integricote) را تاسیس کرد تا سیلرهایی را برای استفاده روی چوب، سیمان و آجر تولید و به بازار عرضه کرد.

کوران در ادامه به توسعه نانوپوشش‌هایی پرداخت که روی سطح پارچه قرار می‌گرفت و این فناوری از سال ۲۰۱۱ مورد استفاده قرار گرفته است.

کوران تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ نیاز به ماسک‌ در جامعه افزایش یافته است. ماسک استاندارد برای مقابله با این ویروس، ماسک N۹۵ است که تولید آن به کندی انجام می‌شود و شاید پاسخ‌گوی نیاز فعلی نباشد. از این رو، به دنبال روشی جایگزین برای حل مشکل کمبود ماسک بودم.

کوران و همکارانش به فکر استفاده از نانوپوشش ابداعی خود روی ماسک‌های معمولی افتادند. در واقع کوران که به تجاری‌سازی فناوری‌نانو شهرت دارد به دنبال استفاده از پوشش آبگریزی است که تقریبا ده سال پیش ابداع کرده است. او قصد دارد تا این پوشش را به‌صورت اسپری ساخته تا روی سطح ماسک‌های جراحی اسپری و در نهایت موجب ممانعت از انتقال ویروس شود.

کوران گفت: ماسک‌های جراحی حفره‌های بزرگی دارند و در صورتی که خیس شوند به سادگی ویروس به داخل ماسک نفوذ و فرد را آلوده می‌کند. در نتیجه، استفاده از نانوپوشش آبگریز می‌تواند ماسک را نسبت به آب غیرقابل نفوذ کند و قدرت حفاظتی ماسک را بهبود می‌دهد. از آنجایی که این محصول به‌صورت اسپری است به راحتی می‌توان آن را در خانه یا محل کار استفاده کرد. با توجه به قیمت پایین، این ماسک ارزان بوده و به سادگی قابل استفاده برای عموم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068083

وب گردی

وب گردی