تولید نانوپودرهایی با قابلیت آنتی‌باکتریال کردن کاشی و سرامیک

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، 4 نانو پودر برای صنایع کاشی و سرامیک به بازار عرضه کرده که کاربردی شدن این نانو پودرها در محصولات صنعت کاشی سازی موجب آنتی باکتریال شدن سطوح خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر نانومواد مختلفی را برای تامین نیاز صنعت کاشی و سرام به بازار عرضه می‌کند. پودر نانو ذرات فلورید منیزیم، پودر نانو میله های سولفید روی، نانوپودر اکسید سیلیسیم و نانوپودر گاما آلومینا از جمله محصولات این شرکت هستند که به بازار عرضه شده است.

سعید قربانی، عضو هیات مدیره این شرکت گفت: با کانون پتنت در حال مذاکره هستیم تا فناوری ساخت این محصولات را به صورت پتنتی به ثبت برسانیم. با این کار شرایط برای صادرات و فروش فناوری به شرکت‌های خارجی تسهیل می‌شود. برنامه‌هایی برای صادرات این نانوپودرها به چین داریم که امیدواریم به زودی تحقق یابد.

قربانی از فروش ۹۰۰ میلیون ریالی نانوپودر در سال گذشته خبر داد و افزود: نیمی از فروش سال گذشته این شرکت به محصولات نانویی اختصاص داشت. برنامه‌هایی برای توسعه بازار در سال ۹۹ داریم. در حال حاضر با دو شرکت از هلدینگ سینا وارد مذاکره شده‌ایم تا از نانوپودرهایی برای ایجاد خواص فسفرسانس و آنتی‌باکتریال در محصولات این هلدینگ استفاده شود. در حال حاضر در حال طی مراحل تست هستیم تا بعد وارد قرارداد شویم. پیش‌بینی می‌شود در صورت نهایی شدن قرارداد برای ۴۰۰ هزار مترمربع کاشی آنتی‌باکتریال، نانوپودر در اختیار تولیدکننده قرار دهیم.

به گفته عضو هیات مدیره این شرکت نانویی در سال گذشته صاایران یکی از مشتریان اصلی محصولات این شرکت بوده و نانوپودرهای رایکا صنعت افرند را برای تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار داده است. صنایع کاشی و سرامیک و نسوز و همچین صنایع پتروشیمی و پوشش‌دهی بازارهای هدف این شرکت در سال گذشته بوده است.

به اعتقاد مدیران شرکت ، نانوساختار بودن و جلوگیری از تجمع نانوذرات از جمله مزیت‌های محصولات این شرکت است. از دیگر مزایای این محصولات می‌توان به قیمت مناسب، بومی بودن فناوری تولید و در پی آن تغییر در ساختار و ماهیت ماده و خلوص بالا به واسطه روش تولید، اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068084

وب گردی

وب گردی