ششمین دوره جشنواره خوراک به صورت مجازی برگزار می‌شود/ هدف جشنواره؛ ترویج سبک زندگی اصیل ایرانی به خانواده‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب گفت: باتوجه به این که ششمین دوره جشنواره در ماه مبارک رمضان درحال برگزاری است، رویکرد برگزاری و محورهای جشنواره در راستای ماه مبارک رمضان قرار گرفته است.

سیدحسین پیشگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون برگزاری ششمین جشنواره خوراک اظهار کرد: تاکنون پنج دوره از این جشنواره در واحد تهران غرب دانشگلاه آزاد اسلامی برگزار شده که براساس مناسبت‌های مختلف رویکردها و محورهای جشنواره نیز متغیر بوده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه رشته هتلداری و گردشگری در این واحد دانشگاهی ارائه می‌شود، یکی از اهداف این است که دانشجویانی که در این حوزه فعال هستند بتوانند غذا‌ها و خوراک‌هایی را که در صنعت توریسم به‌عنوان یک فاکتور گردشگری تلقی می‌شوند، معرفی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب بیان کرد: در کنار آموزش‌های نظری که در این حوزه برای دانشجویان ارائه شده، سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی، کشور و بیانات مقام معظم رهبری پیگیری و دنبال می شود. به طور مثال نحوه طبخ غذاهای مقرون به‌صرفه که تهیه آن در وسع قشر کمتر برخوردار جامعه نیز بگنجد در این جشنواره پیگیری می‌شود

پیشگر عنوان کرد: یکی از رویکردهایی که در سال‌های گذشته نیز مورد توجه قرار گرفته این است که چگونه می‌توان در طبخ غذاها و خوراکی مختلف جلوی فرهنگ غلط اسراف را گرفت. باتوجه به این که ششمین دوره جشنواره در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است رویکرد برگزاری و محورهای جشنواره در راستای ماه مبارک قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کمک و حمایت از جهش تولید و حفظ فرهنگ خانواده‌های ایرانی، اشتغال‌زایی و هدایت دانش‌آموختگان رشته‌های گردشگری و هتلداری برای ایجاد کسب‌وکارهای کوچک(به‌ویژه بانوان)، نحوه مواجهه با بحران‌های اقتصادی و چگونگی کسب درآمد از بسترهای مجازی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره به‌شمار می‌رود. اکنون که بیشتر کسب‌وکارهای اغذیه و خوراک تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته رجوع به بسترهای مجازی در دستور کار بسیاری از صاحبان کسب‌وکار است؛ ولی با این حال مشکلات عدیده‌ای در این بستر دیده می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب خاطرنشان کرد: اکنون حساب‌هایی در فضای مجازی، وب‌سایت واحد تهران غرب و بستر تبادلی آپارات تعبیه شده تا تعامل این جشنواره در این قالب صورت گیرد و الگویی مناسب برای انجام کارهای تیمی در بستر مجازی باشد. اکنون که آموزش‌ها از راه دور و مجازی دنبال می‌شود، قاعدتاً دانشجویان اوقات فراغت بیشتری دارند و تولید محتوا برای جشنواره می‌تواند قسمتی از این اوقات را به بهترین نحو پوشش بدهد.

پیشگر دوره قرنطینه را فرصت مناسبی برای یادگیری بیشتر و به‌روزرسانی آموخته‌ها دانست و گفت: ششمین جشنواره خوراک می‌تواند بستری برای به‌روزرسانی و یادگیری باشد. افراد می‌توانند با آموزش‌ها و تجربیاتی که در این جشنواره به‌دست می‌آورند در دوران پساکرونا به بهترین نحو برای رونق کسب‌وکارهای خود بهره‌مند شوند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: کارگاه‌ها و آموزش‌های آشپزی، گردشگری و خوراک در قالب محورهای جشنواره توسط استادان زبده در بستر فضای مجازی درحال انجام است. آموزش‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره تعطیل نشده و در فضای مجازی دنبال می‌شود که امید است در شرایط کنونی بازخورد و برداشت کافی از سوی دانشجویان صورت گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب درباره نحوه برگزاری آیین اختتامیه جشنواره نیز تصریح کرد: دو روش برای مراسم اختتامیه درنظر گرفته شده است. نخست برگزاری در فضای مجازی است که زیرساخت‌های آن برای شرکت حداکثری مخاطبان و شرکت‌کنندگان تجهیز خواهد شد. درصورتی که محدودیت‌های دوران کرونا تا آن زمان رفع و شرایط به حال برگردد اختتامیه به صورت حضوری برگزار می‌شود و افرادی که در چهار هفته جشنواره جزو منتخبان شناخته می‌شوند در مراسمی به صورت حضوری تجلیل خواهند شد.

پیشگر خاطرنشان کرد: هفته اول با محوریت آش‌های ایرانی و حلیم‌ها، هفته دوم کوکوها و کتلت‌های ایرانی، هفته سوم با محوریت دلمه‌ها و شیرینی‌های خشک سنتی و هفته آخر با محوریت کوفته‌های ایرانی و نان‌های مناسب سفره افطار پیش‌بینی شده است. این جشنواره به همت و مشارکت کانون‌های دانشجویی گردشگری واحد تهران غرب درحال برگزاری است و اغلب روندهای این رویداد با محوریت دانشجویان درحال اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068134

وب گردی

وب گردی