نمایشگاه مجازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با راه‌اندازی «نمایشگاه مجازی کتاب»، بیش از۱۰۰ عنوان از آثار خود را با تخفیف ۲۰ درصدی و ارسال رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد تا جای خالی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پر کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مرکز اسناد انقلاب اسلامی با راه‌اندازی «نمایشگاه مجازی کتاب»، بیش از ۱۰۰ عنوان از آثار این انتشارات را با تخفیف ۲۰ درصدی و ارسال رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد تا جای خالی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را که اردیبهشت هر سال، میزبان خیل عظیم دوستداران کتاب بود، پر کند.

با توجه به شرایط پیش آمده، ابتکار مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راه‌اندازی «نمایشگاه مجازی کتاب» و «پویش کتاب و کتابخوانی در خانه» با استقبال مردم مواجه شد.

محمدمهدی شاپوری، معاون اجرایی و بازرگانی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره «نمایشگاه مجازی کتاب» گفت: با توجه به شرایطی که طی ماه‌های اخیر در کشورمان به وجود آمد و باعث رکود در همه عرصه‌ها شد، تلاش کردیم تا آنجا که در توانمان است بن‌بست به وجود آمده در عرصه فرهنگ و کتابخوانی را از بین ببریم. به این نتیجه رسیدیم که از ظرفیت فضای مجازی کمک بگیریم تا مردم در این شرایط که مجبور به در خانه ماندن هستند، از نعمت مطالعه کتاب بی‌بهره نمانند.

شاپوری درباره خدمات این نمایشگاه مجازی یادآور شد: اصلی‌ترین دغدغه ما در درجه اول رعایت نکات بهداشتی بود تا بسته‌های ارسالی برای مردم سلامت آنها را به خطر نیندازد. به همین خاطر به شیوه حرارتی و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مخصوص، کتاب‌ها را ضدعفونی و بسته‌بندی کردیم. همه تلاشمان این بود که در عین حال، کتاب‌ها هم آسیبی نبینند.

به گفته معاون اجرایی و بازرگانی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، علاوه بر تخفیف‌های ۱۰ تا ۲۰ درصدی، ارسال رایگان به سراسر کشور هم از دیگر خدمات «نمایشگاه مجازی کتاب» بود.

شاپوری با اشاره به استقبال مردم از «نمایشگاه مجازی کتاب»، درباره پرفروش‌های این نمایشگاه گفت: کتاب‌های «من ترسو نیستم (خاطرات وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی)»، «صخره سخت»، «حاشیه‌های مهم‌تر از متن» و مجموعه «ایدئولوژی اصلاحات» جزو پرفروش‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی در اولین تجربه نمایشگاه مجازی کتاب بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه با پایان یافتن این نمایشگاه مجازی، تخفیف کتاب‌ها برداشته شد، اما همچنان برای حفظ سلامت مردم و رفع بخشی از دغدغه‌های فرهنگی آنها، بسته‌بندی بهداشتی و ارسال رایگان را در برنامه‌هایمان خواهیم داشت تا کسانی که می‌خواهند کتاب بخوانند با مراجعه به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به راحتی کتاب‌های مورد نیازشان را تهیه و در کمترین زمان دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068146

وب گردی

وب گردی