آتش نشانی تهران  در میان مدعیان جهانی

 سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش نشانی تهران اولین سازمانی در خاورمیانه بود که به عضویت رسمی انجمن “ CTIF” درآمد و در میان مدعیان قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سال‌ها پیش، حریق گسترده‌ای در جنگل‌های استرالیا، جان ۵ آتش نشان را گرفت. به همین دلیل چهارم می ‌به عنوان روز جهانی آتش نشان نامگذاری شد.

جلال ملکی به مناسبت روز جهانی آتش نشان گفت: معیار‌های مختلفی برای معرفی آتش نشانی‌های برتر در دنیا وجود دارد. این معیار‌ها شامل آموزش، تجهیزات، البسه، خودرو، زمان رسیدن به محل حادثه، تعداد ایستگاه ها، تعداد نیروها، نحوه پاسخدهی به حوادث، آموزش‌های شهروندی و میزان نیرو‌های داوطلب است.

وی افزود: اولین شهری که در آسیا به عضویت رسمی معتبرترین انجمن بین المللی آتش نشانی “ CTIF”درآمد؛ سازمان آتش نشانی تهران بود. کارشناسان این انجمن با بازدید از ایستگاه‌ها و دانشکده ما، عضویت رسمی ما را پذیرفتند.

ملکی گفت: تا پیش از سال ۹۵، هیچ شهری از آسیا حتی از ژاپن و کره، در این انجمن عضویت رسمی نداشت و ما اولین بودیم؛ بنابراین ما در آسیا جزء مدعیان هستیم و در دنیا هم حرفی برای گفتن داریم که این موفقیت با تلاش همه آتش نشانان به دست آمده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش نشانی تهران در کشور وضعیت بهتری نسبت به سایر شهر‌ها دارد. همچنین در مقایسه با کشور‌های دیگر نیز در صف بهترین‌ها قرار داریم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1068160

وب گردی

وب گردی