باید همه ظرفیت‌ها را برای خدمت به مردم بسیج کرد

رئیس  کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه باید همه ظرفیت‌ها را در جهت خدمت به مردم بسیج کرد، گفت: در صورت سازمان یافتگی دقیق ظرفیت‌ها در کشور، بهتر می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در نشست کارگروه ملی مشارکت‌های مردمی مبارزه با کرونا که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، افزود: کشورمان همواره با بلایا و بحران‌های طبیعی از قبیل سیل و زلزله مواجه است؛ و به همین دلیل، باید زمینه مشارکت مردم به طور اصولی فراهم شود.


وی با تاکید بر اینکه اقدامات ما در امر مبارزه با کرونا نباید محدود به خود کرونا باشد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم ظرفیت‌های بالقوه را در کشور حفظ و سازماندهی دقیق کنیم و این ظرفیت‌ها را برای پاسخگویی به چالش‌های عمومی کشور به کار گیریم.


ذوالفقاری گفت: برای رسیدن به مرز آمادگی کامل باید نخست، شناخت دقیقی از حجم ظرفیت‌های مردمی در کشور داشته باشیم و سپس، این ظرفیت‌ها را سازماندهی و ساماندهی کرد.


ذوالفقاری با تاکید بر اینکه در صورت سازمان یافتگی دقیق ظرفیت‌ها در کشور، بهتر می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در کشور در حوزه‌های عمومی و مردم نظیر سازمان هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج، گروه‌های جهادی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تولیت اماکن مقدس، افراد خیر و نیکوکار و موسسات خیریه، سمن‌ها و آحاد مختلف مردمی وجود دارد که می‌توانیم با شبکه سازی درست، از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات جامعه بهره گیریم.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا افزود: برای رسیدن به این ظرفیت‌ها باید سازماندهی مناسب با هدف شناخت ظرفیت ها- تعیین اولویت‌ها- تهیه برنامه و انجام هزینه بر مبنای اولویت‌ها و در چارچوب برنامه‌ها ساماندهی شود تا از موازی کاری و بخشی عمل کردن جلوگیری شود. البته سازماندهی و ساماندهی امور به هیچ وجه نباید مانع اقبال عمومی شده و بلکه باید همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها چه مادی و چه فکری و چه عملی افراد را شکوفا نماید.


ذوالفقاری به همین دلیل یادآور شد: باید اولویت بندی درستی از مشکلات داشته باشیم و متناسب با این اولویت ها، امکانات و هزینه‌ها را تخصیص داده شود.


معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه در توزیع کمک‌ها و حمایت‌ها باید رویکردی متوازن داشته باشیم، گفت: طبق گزارش‌های واصله در جریان بحران کرونا، در برخی مناطق و محله ها، کمک‌های مردمی و دولتی چند بار توزیع شده، اما در برخی محله ها، حمایتی از مردم و خانواده‌های که واقعا نیازمند هستند، صورت نگرفته است.


ذوالفقاری با اشاره به تجربه موفق برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: برای حل تمامی چالش‌ها مسیری جز هم افزایی نیرو‌ها و ساختارسازی درست نداریم.


وی افزود: باید با ساختار سازی درست به سمتی حرکت کرد که اقبال عمومی در کشور را به حل چالش‌ها بیشتر کرده و همه ظرفیت‌ها را در جهت خدمت به مردم بسیج کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068182

وب گردی

وب گردی