عبور از برهه اقتصادی پساکرونا اولویت مجلس آینده است

دبیر اتحادیه اول انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی باید برای حل مشکلات و جبران زیان‌های تولید کنندگان داخلی و سایر مشاغل و عبور کشور از برهه اقتصادی پسا کرونا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

آرش افسری نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اولویت‌ فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی یازدهم اظهار کرد: مجلس آینده یکی از حساس‌ترین مجالس بعد از انقلاب اسلامی است؛ زیرا باید یاری دهنده دولت در عبور کشور از برهه حساس کنونی یعنی بیماری کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن باشد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم باید با پرهیز از بازی‌های سیاسی جناح‌های قدرت، به انجام وظیفه خود یعنی حل مشکلات مردمی که به آنها رای دادند، باشند و از گرو کشی‌های سیاسی خودداری کنند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه اول) با بیان اینکه کشور به خاطر تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، گفت: متاسفانه چند سالی است که کشور از لحاظ اقتصادی دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا بر ابعاد مختلف کشورها تاثیرات منفی گذاشته که مهم‌ترین آن حوزه اقتصاد است. مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی باید برای حل مشکلات و جبران زیان‌های تولید کنندگان داخلی و سایر مشاغل و عبور کشور از برهه حساس اقتصادی پسا کرونا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

افسری نژاد با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور باید اولویت مجلس شورای اسلامی یازدهم باشد، گفت: فشارهای اقتصادی که مردم در سال‌های اخیر متحمل شدند اگر ادامه پیدا کند موجب نارضایتی‌های اجتماعی خواهد شد و این با اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی هم‌خوانی ندارد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: اصلاح سیاست خارجه در مواجهه با ظلم و ستم برخی از دولت‌ها و فرقه‌ها علیه مسلمانان از دیگر فعالیت‌های مجلس پیش‌رو است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی در موضوعات پیرامون مسلمانان جهان از جمله هند منفعل عمل کرد و باعث نارضایتی جریان دانشجویی و آحاد مردم شد. از مجلس یازدهم انتظار داریم با وضع قوانین مناسب از وزارت خارجه بخواهد در حوزه بین‌الملل بیشتر پیگیر حل مشکلات مسلمانان و مظلومان عالم باشد.

افسری‌نژاد با انتقاد از رفتارهای برخی از نمایندگان با جامعه دانشگاهی یادآور شد: در سال گذشته متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه‌ها به سوالات دانشجویان به درستی پاسخ نمی‌دادند و گاها آنها را مورد تمسخر و توهین قرار می‌دادند که این موضوع در شان نماینده مردم و دانشجویان به عنوان قشر پیشران جامعه نیست.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه اول) ادامه داد: نمایندگان زمانی‌که وارد مجلس می‌شوند، از یاد می‌برند که با آرای مردمی به این جایگاه رسیدند و در نتیجه ارتباط خود را با مردم حوزه انتخاباتی قطع می‌کنند. این موضوع باعث دلسردی مردم از حضور در انتخابات بعدی می‌شود؛ همچنین نمایندگان در جریان مشکلات جامعه به درستی قرار نخواهند گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم در اولین گام باید به درستی هیئت رئیسه مجلس را انتخاب کنند؛ زیرا این انتخاب تاثیرات بسیاری در آینده کشور دارد. به نمایندگان توصیه می‌کنیم با درایت، آگاهی، دور از جناح‌بازی و با در نظر گرفتن شایستگی رئیس مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068222

وب گردی

وب گردی