جزئیات مرمت عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد/ احتمال تبدیل عمارت به موزه سلاح

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران جزئیات توافق سپاه تهران و مدیریت شهری برای مرمت عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت نظری بااشاره به جلسه روز گذشته با فرمانده سپاه محمد رسول الله که درباره وضعیت عمارت کلاه فرنگی برگزار شد، گفت: طی صحبت هایی که با سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله انجام شد متوجه شدیم سپاه نیز از مرمت عمارت کلاه فرنگی معروف به عشرت آباد که در داخل پادگان سپاه قرار دارد، استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه فرمانده سپاه محمد رسول الله که این عمارت در داخل مقر آنها قرار دارد اعلام کرد که بعد از مرمت می توان این عمارت را در راستای تعامل با فضای شهر، در معرض دید عموم قرار داد افزود: البته از آنجایی که این عمارت در داخل پادگان سپاه قرار دارد ممکن است بازدید از این عمارت در روزهای خاصی از هفته برای عموم مردم امکان پذیر باشد.

نظری با تاکید بر اینکه در جلسه روز گذشته با حضور سردار یزدی و رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران جمع بندی نهایی صورت گرفت و بزودی تفاهم نامه ای فیمابین شهرداری و سپاه محمد رسول الله نیز در این راستا منعقد می شود گفت: مقرر شد سازمان زیباسازی به عنوان مجری طرح، در گام اول ارزیابی‌های فنی نحوه مرمت را انجام دهد و بعد از آن با برگزاری مناقصه مجری اصلی مرمت عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد مشخص خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه امیدواریم دراین دوره مدیریت شهری شاهد افتتاح این عمارت مرمت شده باشیم ادامه داد: در صحبت های اولیه اعلام شد می توان این عمارت را بعد از مرمت به موزه "سلاح" تبدیل کرد اما تصمیم نهایی را باید به بعد از مرمت عمارت موکول کرد.

گفتنی است، عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد ساختمانی متعلق به دوره قاجار است که در میدان سپاه در داخل پادگان ولیعصر قرار دارد.

ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1068231

وب گردی

وب گردی