بررسی علمی قدرت دعا برای درمان کرونا

محققان به دنبال مطالعه قدرت دعا در ادیان مختلف در مورد بیماران کووید-19 هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس مطالعه علمی جدید دانشمندان به دنبال یافتن قدرت و تاثیر دعا خواندن روی بیمارانی هستند که با کووید-19 دست و پنجه نرم می کنند.

انستیتوی ریتم قلب کانزاس سیتی در حال آزمایش هزار بیمار در مراقبت های ویژه با بیماری مسری است که نیمی از آن ها 5نوبت در روز به نماز خواندن مشغول هستند. این مطالعه چهار ماهه، میزان مرگ و میر و همچنین زمان ماندن در ICU و استفاده از دستگاه های تنفس را مقایسه می‌کند.

« Dhanunjaya Lakkireddy» محقق ارشد تحقیق، متخصص قلب و عروق گفت: «همه ما به علم اعتقاد داریم و به ایمان نیز اعتقاد داریم. اگر یک قدرت ماورای طبیعی وجود داشته باشد که بسیاری از ما به آن معتقدیم، آیا دعا و مداخله الهی می تواند نتایج را تغییر دهد؟ این سوالی بود که به دنبال پاسخش بودیم.»

وی تأکید کرد که این مسئله باید مداخله ای فوق طبیعی باشد. این دانشمند اعتراف کرد که حتی همسر او که خود پزشک است در مورد این مسئله تردید دارد.

Lakkireddy اظهار کرد که اینگونه نیست ما کسی را در معرض خطر قرار دهیم. معجزه می تواند رخ دهد و همیشه امید وجود دارد.

این مطالعه نقش دعا در مذاهب مختلف را بر نتایج کلینیکی در بیماران مبتلا به کووید-19 در موسسه ملی بهداشت، بررسی کرده است. دعا در مسیحیت، هندوئیسم، اسلام، یهودیت و بوداییسم به انواع مختلفی وجود دارد.

این دانشمند گفت که وی به قدرت همه مذاهب اعتقاد دارد و فکر می کند اگر ما به شگفتی های خدا و هر مذهبی اعتقاد داریم باید همگی باهم برای از بین رفتن این بیماری دعا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068237

وب گردی

وب گردی