خولیو ولاسکو در یک قدمی بازگشت/ رشته‌هایی که برای شروع مجدد مجوز گرفتند/ سال ۹۸ بهترین سال برای شهربانو منصوریان

با بسته خبری "اخبار سایر ورزش‌ها" با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

ماجرای قهر سرمربی تیم ملی کشتی چیست؟

علیرضا دبیر در نشست خبری روز شنبه خود اعلام کرد که چرخه انتخابی جدیدی برای معرفی نفرات اعزامی به المپیک تدوین شده و به زودی با حضور سرمربیان تیم های ملی نهایی و ابلاغ می شود. موردی که رییس فدراسیون کشتی روی آن تاکید داشت، محک خوردن همه کشتی گیران در انتخابی بود و او حتی از حسن یزدانی هم نام برد که نباید بدون انتخابی به المپیک برود. روز گذشته جلسه ای با حضور غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در همین رابطه برگزار شد؛ نشستی که به خاطر اختلاف نظر محمدی با طرحی که مسئولان انستیتوی کشتی تدوین کرده اند، با ترک جلسه از سوی او مواجه شده است. به نظر می رسد در طرح تدوین شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی در راه المپیک توکیو، دایره اختیارات سرمربیان کمتر شده و بیشتر این کشتی گیران هستند که باید خودشان را در مسابقات مختلف ثابت کنند. محسن کاوه، مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در واکنش به شایعه قهر غلام محمدی به میزان می گوید: «مسأله این است که همه چیز باید از مجرای مشخصی پیش برود. اینکه کشتی‌گیر بداند در چه صورتی شانس رسیدن به تیم ملی را دارد و ابهامات برای همه برطرف شود و مسیر مشخص باشد. موضوع خاصی نبود و فکر می‌کنم در آینده همه چیز به خوبی پیش برود.» باید دید با توجه به اختلاف سلیقه های موجود درباره چرخه انتخابی تیم ملی که ممکن است در کشتی فرنگی هم به وجود بیاید، در نهایت فدراسیون چه زمانی برای نهایی کردن این چرخه به نتیجه خواهد رسید.

رقیب سهراب و کیانوش قید وزنه برداری را زد

ایلین ایلیا، وزنه بردار مطرح قزاقستانى که چند دوره قهرمانى جهان و المپیک در کارنامه دارد، اعلام کرده دیگر قصد ندارد روى تخته برود. ایلیا تعویق یک ساله المپیک و فقط اختصاص یک سهمیه به تیم مردان قزاقستان براى المپیک پیش رو را دلیل اصلى تصمیم خود عنوان کرده است. او گفت: هنوز مشخص نیست که بازی‌های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود یا نه و من نمی‌توانم منتظر بمانم. شانس من برای کسب سهمیه المپیک کم بود اما تلاشم را انجام دادم اما با تعویق المپیک نمی‌توانم صبر کنم. ایلیا دو مدال طلای المپیک پکن و لندن را کسب کرد اما تست او در آزمایش دوباره نمونه‌ها توسط کمیته بین المللی المپیک مثبت شد و مدال المپیک لندن را از دست داد و دو سال هم از حضور در مسابقات وزنه برداری محروم شد. این وزنه بردار قزاقستانى قصد داشت در المپیک توکیو در دسته ٩٦ کیلوگرم وزنه بزند که کیانوش رستمى و سهراب مرادى در این وزن شانس کسب مدال هستند.

شهربانو منصوریان: سال ۹۸ بهترین سال زندگیم بود

شهربانو منصوریان در خصوص در این روزهای کرونایی به چه کاری مشغول است، اظهار کرد: بعد از اینکه مشکل کرونا پیش آمد، فعالیت در باشگاه و ورزش حرفه ای کنسل شده و هیچ در آمد و حقوق ثابتی نداریم. در حال حاضر نیز اکثر اوقات خود را با پسرم می‌گذارنم و چاره ای نیست باید با این بیماری کنار بیایم و با مراعات این مشکل را نیز سپری کنیم. قهرمان آسیا و جهان با اشاره به تفاوت های تمرین خانه با باشگاه، عنوان کرد: شرایط تمرینی خانه با اردو فرق‌های زیادی دارد و دو ساعت تمرین مستمر خیلی بهتر از هر جای دیگر است. وقتی در خانه تمرین می‌کنی بچه صدایت می زند، مهمان می‌آید و یا اتفاق دیگر می افتد که تمرین را باید قطع کنید و در محیط باشگاه تمرین می‌کنیم انگیزه تاثیرگذار است. ملی پوش وزن 70- کیلوگرم ووشوی بانوان در خصوص اینکه در کارهای خیریه نیز حضور داشت، گفت: با بروز این بیماری خطرناک کرونا در سراسر کشور سعی کردم به نوبه خودم به اقشار ضعیف و کم درآمد کمک کنم و روزهای آخر سال 98 با یاری و همراهی همسرم برخی از اقلام و مایحتاج ضروری را تهیه کردیم و به دست نیازمندان برساندیم. از صفحه مجازی و شهرتم در ورزش استفاده می‌کنم تا بتوانم کمکی به مردم بکنم. قهرمان جهان در خصوص عملکرد ورزشی در سال98 و برنامه اش برای سال 99، تاکید کرد: سال98 از لحاظ ورزشی یکی از بهترین سال‌های زندگی‌ام بود. به همراه خواهرم الهه در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی چین توانستیم دو مدال طلا را برای ایران به دست بیاوریم. برای سال 99 هم با وجود این شرایط بیماری کرونا هیچ برنامه ریزی ندارم ولی تصمیم گرفته بودم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم و یک مدال خوشرنگ دیگر بگیرم. منصوریان در خصوص اینکه در بخش بانوان رکورددار مدال است، خاطرنشان کرد: تنها بانویی در دنیا هستم که 5 مدال طلای قهرمانی جهان، 3 نشان طلای آسیا، 4 تا مدال طلای جام جهانی و نقره بازی‌های آسیایی را دارم و از این نظر رکورد بسیار ارزشمندی را از خود بجای گذاشته ام. مدال طلای 2019 قهرمانی جهان را به پسرم تقدیم کردم چون تازه به دنیا آمده بود و آن موقع سه ماهش بود و زیاد در کنارش نبودم. وی در خصوص انتخابات فدراسیون ووشو نیز گفت: رئیس جدید فدراسیون ووشو باید برنامه و تدارک خوبی برای آینده ووشو کشور داشته باشد و برای آماده‌سازی در مسابقات اردوها را بیشتر کند تا ملی پوشان در رقابتهای بین المللی بهتر نتیجه بگیرند.

پاکدامن: عجله ای برای تمرین خارج از قرنطینه ندارم

علی پاکدامن در مورد شرایط تمرینی خود در قرنطیه خانگی گفت: تمریناتم شامل دو بخش می شود، بخشی از تمرینات که به آمادگی بدنی اختصاص دارد را در منزل انجام می دهم اما برای تمرینات هوازی به محلی خارج از تهران می روم. این محل را با بررسی کامل و اطمینان از تردد پایین در آن انتخاب کردم ضمن اینکه تمام موارد بهداشتی لازم را هم رعایت می کنم تا متوجه آسیبی نشوم. وی تصریح کرد: با بحران فعلی و محدودیت هایی که ایجاد کرده در همین حد می توانم تمرین داشته باشم. از دو ماه گذشته که به قرنطیه خانگی محکوم شدیم اصلا تمرین با اسلحه نداشتم چون شرایط آن را ندارم. کار با اسلحه به فضای زیادی نیاز دارد که در منزل وجود ندارد. بنابراین چاره ای نیست جز تمرین در حدی که از آمادگی نسبی دور نشویم تا بعد از بازگشت به شرایط عادی و به خاطر فشار یکباره تمرینات، آسیبی نبینیم. این ملی پوش شمشیربازی که با تیم اسلحه سابر سهمیه خود برای المپیک توکیو را قطعی کرده است، خاطرنشان کرد: البته صحبت کردن از آمادگی و اینکه چقدر با آن فاصله گرفته ایم یا آن را حفظ کرده ایم، در این شرایط خیلی درست و واقعی نیست چراکه همه ورزشکاران در ایران و جهان از شرایط مسابقه و تمرین عادی دور هستند. طبیعی است که وضعیت همه تحت تاثیر این شرایط تغییراتی داشته است. وی ادامه داد: از این شرایط تمرینی راضی هستم. اصلا به نظرم نباید عجله ای برای خروج از قرنطینه و بازگشت به شرایط عادی تمرینی داشته باشیم به خصوص که در سطح جهان فعلا رویدادی برگزار نمی شود که بخواهیم برای آن آماده شویم. بنابراین چه لزومی دارد که موضوع مهم سلامت را نادیده گرفت و به بازگشت به باشگاه ها و سالن های تمرینی اصرار کرد.

خولیو ولاسکو یک قدم تا بازگشت به والیبال ایران

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در سال‌های 2011 تا 2014 که به خاطر حضور روی نیمکت تیم ملی کشورش، تهران را ترک کرد، با وجود خداحافظی از دنیای مربیگری، سال گذشته به عنوان مدیرفنی در کنار تیم جوانان والیبال ایتالیا در مسابقات جهانی حاضر بود؛ رقابت‌هایی که با قهرمانی ایران به پایان رسید. حالا که فدراسیون والیبال قرارداد کولاکوویچ را فسخ کرده و به دنبال انتخاب یک سرمربی جدید برای تیم ملی است، شایعه بازگشت ولاسکو با تایید داورزنی نزدیک به واقعیت شده و به نظر می رسد در صورتی که این مرد محبوب آرژانتینی OK بدهد، در راه المپیک توکیو، ولاسکو در سمتی جدید والیبال ایران را همراهی خواهد کرد. محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال در رابطه با احتمال همکاری با خولیو ولاسکو گفت: همانطور که می دانید ولاسکو بعد از اینکه از آرژانتین به ایتالیا برگشت، تصمیم گرفت دیگر کار مربیگری نکند. او الان دپارتمان تیم های پایه ایتالیا را مدیریت می کند. اگر ولاسکو بتواند به صورت کوتاه مدت در فاصله بین فروردین تا مرداد سال آینده به ما کمک کند، استقبال می کنیم. وی در پاسخ به این سوال که صحبتی با ولاسکو شده، عنوان کرد: پیام هایی رد و بدل شده که اگر او بتواند در کنار کادرفنی جدید ایران برای المپیک توکیو باشد. رییس فدراسیون والیبال در پایان گفت: مردم ما حس خوبی به ولاسکو دارند. این احساس بین بازیکنان و مربیان ایرانی هم هست. اگر این امکان فراهم شود که ما هم استقبال می کنیم. باب مذاکره را هم باز کردیم. البته با توجه به شرایط مربوط به کرونا، ولاسکو در خانه مستقر است و والیبال را دنبال می کند.

زمان شروع فصل جدید والیبال مشخص شد

در حالی که فدراسیون والیبال در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا تصمیم به تعطیلی لیگ برتر بدون تعیین قهرمان گرفت، حالا برنامه ریزی برای فصل جدید آغاز شده است. با توجه به لغو تمامی رویدادهای ملی والیبال و برگزار نشدن اردوهای تیم ملی، فدراسیون تصمیم گرفته برای اینکه فرصت بیشتری در اختیار سرمربی جدید تیم ملی جهت آماده سازی تیم برای المپیک قرار گیرد، لیگ برتر را هم زودتر از سال های گذشته آغاز کند. محمدرضا داورزنی در نشست هم اندیشی امروز که خیلی از مربیان تیم های لیگ برتری هم در آن حضور داشتند، شهریورماه را زمان شروع فصل جدید لیگ برتر والیبال اعلام کرد. رییس فدراسیون والیبال زمان آغاز اردوی تیم ملی برای المپیک را هم 5 فروردین اعلام کرد.

حسنی پور: اصلا نمیدانستم به کرونا مبتلا شده ام

سعید حسنی‌پور درباره ابتلا به ویروس کرونا و شکست این بیماری اظهار داشت: در اوایل شیوع ویروس کرونا در ایران و در اواخر سال گذشته برای انجام کاری به امارات سفر کردم که در این کشور جواب تست کرونای من مثبت اعلام شد و برای درمان بیماری 21 روز در بیمارستان بستری شدم. وی در مورد عدم اطلاع‌رسانی راجع به شرایط خود گفت: به دلیل دوری از ایران و به خاطر اینکه خانواده‌ام نگران نشوند خبر ابتلا به ویروس کرونا را حتی به آنها هم اعلام نکردم. البته در حال حاضر و پس از پشت سر گذاشتن مراحل درمانی و بازگشت به ایران خانواده‌ام همه چیز را می‌دانند. دقیقاً در روزهایی به کرونا مبتلا شدم که سیامند رحمان، قهرمان بزرگ ورزش کشورمان فوت کرده بود. مربی تیم ملی کاراته درباره علائم بیماری و نحوه درمان خود عنوان کرد: پس از ورود به کشور امارات تستی از من گرفته شد که نتیجه آن مشکوک بود. فردای تست اول تست دوم را انجام دادم که نتیجه آن مثبت شد. پس از این اتفاق تا 16 روز هر سه روز یک بار از من تست می‌گرفتند که نتیجه آن مثبت می‌شد. نکته جالب این است که در ابتدا تنها گلود درد داشتم و اصلاً فکر نمی‌کردم که کرونا داشته باشم. حسنی‌پور با اشاره به پشت سر گذاشتن روزهای سخت بیماری گفت: از لحاظ روحی در مدت 21 روز بستری در بیمارستان دبی روزهای سختی را پشت سر گذاشتم. در این مدت خیلی اذیت شدم و حدود هشت کیلوگرم وزن از دست دادم، اما خدا را شکر در حال حاضر شرایط خوبی دارم. باید از تمام کسانی که در مدت 21 روز حضور در بیمارستان از من مراقبت و تمام تلاش خود را برای سلامتی‌ام انجام دادند، تشکر کنم. این بیماری تجربه متفاوتی برای من در زندگی بود. وقتی روی تخت بیمارستان بودم تنها آرزوی‌ام کسب سلامتی‌ بود.

رشته هایی که برای شروع مجدد مجوز گرفتند

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این اطلاعیه آمده است: حسب گزارش های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت ۱۳۲ شهر کشورمان از نقطه نظر شیوع کرونا سفید است بر این اساس باشگاه های ورزشی رشته های انفرادی و غیر گروهی در این شهرها که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش ها وجود ندارد ، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز هستند فعالیت خود را از روز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز کنند. در این اطلاعیه تصریح شده است: تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری ، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی رشته های ورزشی هستند که فعالیت آنها در شهرهای سفید مجاز است و تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: غیر از رشته های ورزشی اعلامی تعطیلی دیگر ورزش ها اعم از مسابقه و تمرین همچنان و فعلا تا پایان اردیبهشت به قوت خود باقی است. این اطلاعیه می افزاید: بدیهی است برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت این شهرها و دیگر شهرها به صورت هفتگی رصد می شود و تصمیمات بعدی بر اساس ارزیابی های روز اتخاذ می شود

کد خبر: 1068267

وب گردی

وب گردی