تصویب درخواست اولویت رسیدگی به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس

نمایندگان مجلس با درخواست اولویت طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با اولویت رسیدگی به طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان موافقت کردند.

غلامرضا کاتب به عنوان نماینده متقاضیان طرح مذکور توضیح داد: این طرح که به امضای حدود 50 تن از نمایندگان مجلس رسیده است درباره نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رخدادی که در سال 98 هنگام رأی‌دهی به حقوقدانان شورای نگهبان اتفاق افتاد، گفت: این طرح از انصراف حقوقدانان معرفی شده به مجلس جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را قانونمندتر می‌کند، افزود: در سال گذشته تعدادی از حقوقدانان برای حضور در شورای نگهبان توسط رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی شدند ولی در هنگام رأی‌گیری یکی از حقوقدانان انصراف داد که این مسئله موجب تضییع حقوق نمایندگان در حق انتخاب این حقوقدانان شد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: انصراف یکی از حقوقدانان حق رئیس قوه قضائیه در معرفی افراد حقوقدان به مجلس را نیز تضییع می‌کند، در این طرح تأکید شده اگر قرار است فردی انصراف دهد رئیس قوه قضائیه باید از آن مطلع باشد تا در این صورت فرد دیگری را به مجلس معرفی کند. امروز نیازمند حاکم شدن یک انضباط اداری در شورای نگهبان هستیم. این طرح همچنین به تعداد رأی‌دهندگان نیز اشاره‌ای دارد.

کد خبر: 1068273

وب گردی

وب گردی