توسعه آموزش‌های مجازی با راه‌اندازی سامانه اختصاصی در سمای نجف‌آباد

سامانه اختصاصی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برای توسعه آموزش‌های مجازی درسی و کمک‌آموزشی در مدارس از پنجم اردیبهشت جاری راه‌اندازی شده و اکنون فعال است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از نجف‌آباد، شیوع ویروس کرونا انسان‌ها را در دنیا و در عرصه‌های مختلف به چالش کشید. یکی از این چالش‌ها تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بود. از دهه دوم اسفند تاکنون، این تعطیلات گریبان آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و خانواده‌ آنان را گرفته و حال با گذشت بیش از ۵۰ روز از این تعطیلات و دوری دانش‌آموزان از میز و نیمکت و فضای مدرسه و با توجه به اینکه دورنمای مشخصی از بازگشایی مدارس مطرح نیست، باید به چالش این زمانی که گذشت و ایامی که در پیش روست، اندیشید.

آموزش و پرورش از قبل خود را برای چنین روزهایی آماده نکرده بود و البته همت ملی و سیمای جمهوری اسلامی به یاری آموزش و پرورش آمد؛ ولی بازهم جوابگو نبود و معلمان و مدارس به طرق مختلف تلاش کردند با تعطیلی مدرسه، آموزش تعطیل نشود.

در مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از ایام نخستین تعطیلی اجباری با تشکیل ستاد آموزش‌های مجازی و غیرحضوری، معلمان و دبیران برای تهیه ویدئوهای آموزشی، محتوای الکترونیک و محتوای مکتوب اقدام کرده و از طریق پورتال جامع مدارس سما، کانال‌های پیام‌رسان و صفحات مجازی برای انتشار و اشتراک آن برای دانش‌آموزان اقدام شد و قاطبه دانش‌آموزان با ارتباط با مدرسه آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

از فروردین کلاس‌های آنلاین نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و با استفاده از بستر سامانه آموزش الکترونیک آموزشکده سما در مدارس و در همه مقاطع راه‌اندازی و مورد استفاده معلمان، دبیران و دانش‌آموزان قرار گرفت.

در گام بعدی سامانه اختصاصی سمای نجف‌آباد برای توسعه آموزش‌های مجازی درسی و کمک‌آموزشی در مدارس نیز راه‌اندازی شد که از پنجم اردیبهشت‌ ۹۹ قابل بهره‌برداری برای دانش‌آموزان است.

به‌منظور برقراری ارتباط با خانواده و دانش‌آموزان و ارائه مشاوره تحصیلی ـ روان‌شناختی به آنان، اتاق کار مجازی برای مدیران، معاونان و مشاوران مدارس تعریف شده که در ساعات مشخص، امکان ارتباط آنلاین خانواده‌ها با این مجموعه فراهم و مشاوره رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068286

وب گردی

وب گردی