حمایت از اختراعات و پژوهش‌های کاربردی باعث جهش تولید می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل حمایت از اختراعات و پژوهش های کاربردی را باعث جهش تولید و توسعه منطقه ای دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مراسم بهره براری از سیستم هشدار تسمه تایم گفت: حمایت واقعی از مخترعین و پژوهشگران سبب ایجاد امیدواری در نسل جدید خواهد شد. در همین راستا باید دانشگاه‌ها پیش رو باشند و با حمایت سایر نهادها هم افزایی ایجاد شود و این اختراعات و پژوهش های کاربردی در صنعت مورد استفاده قرار گیرد. این عمل باعث جهش در توسعه خواهد شد.

رسولی ادامه داد: سیستم هشدار تسمه‌تایم مشکل بسیار بزرگ و مورد نیاز شرکت های خودرو سازی دنیا را برطرف می کند و از همه مهمتر باعث افزایش ایمنی خودرو شده و کاهش تلفات جاده را به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر با این سیستم هزینه های پارگی تسمه تایم به حداقل و حتی به صفر نیز می رسد.

وی افزود: برای به مرحله بهره‌برداری رسیدن طرح سیستم هشدار تسمه‌تایم، همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، اداره کل صمت، اداره کل کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست بسیار خوب و مثال زدنی بود. و امیدواریم در سایر طرح ها نیز تکرار شود.

اسحاق رسولی خاطر نشان کرد: بسیار خوشحالیم که چنین طرح های در سرای نوآوری واحد اردبیل به بهره برداری می رسند و حمایت از این گونه طرح‌ها از فعالیت های اصلی سرای نوآوری است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1068293

وب گردی

وب گردی