همت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران برای کپرزدایی از مدارس سیستان و بلوچستان

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: 2 سال قبل در زلزله کرمانشاه، انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نسبت به ساخت 6 مدرسه 2 کلاسه به صورت کانکس که تنها راه برقراری و تداوم آموزش در شرایط اضطراری بود اقدام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سیاوش صفوی گفت: این نهاد با هدف مدرسه سازی و ارتقاء سطح دانش اندوزی در مناطق محروم بنیان نهاده شده است.

این جراح پلاستیک با بیان اینکه تمام مشکلات جامعه ریشه در جهل دارد گفت : تولید دانش و مدرسه سازی در مقابله با جهل حائز اهمیت اساسی است.
دکتر سیاوش صفوی افزود: به پیشنهاد دکتر علی بیژنی ریاست اسبق انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران دکتر علی اکبر جلالی و اینجانب با توجه به اینکه هر 3سابقه فعالیت 25 تا 30 ساله در انجمن مدرسه سازی دیگری داشتیم که بیش از 1025 مدرسه را در مناطق محروم عمدتا خراسان و هرمزگان در عرض قریب به 30 سال بنا کرده بود تصمیم گرفتیم نهاد نیکوکاری امید و دانش را در جهت مدرسه سازی در مناطق نیازمند استان سیستان و بلوچستان با شعار " کپر زدایی از مدارس سیستان و بلوچستان " بنیان گذاریم، در این راستا در کوتاه زمانی از تاسیس این نهاد نیکوکاری با سفر 9 نفر از اعضا در دی ماه 98 به استان تفاهمنامه ساخت 8 مدرسه در روستاهای خاش تحقق یافت.

وی با اظهار امیدواری به اینکه تعدادی از این مدارس مهر ماه سال جاری تحویل دانش آموزان داده خواهد شد گفت: در برخی مناطق این استان مدارس کپری وجود دارد و دانش آموزان مقاطع مختلف در شرایط نامساعدی آموزش می بینند. لذا نهاد نیکوکاری امید و دانش این هدف را در پیش گرفته که علاوه بر ساخت مدرسه و اهتمام در ایجاد کارگاههای آموزشی کارآفرینی ، با حمایت از دانش آموزان این مدارس بوسیله تامین نیازهای آموزشی چون کتاب و لوازم التحریر و همچنین لباس و سایر نیازها و همراهی آنان در طی دوران تحصیلات دانشگاهی رسالت خود را به انجام برساند.
این عضو انجمن جراحان پلاستیک گفت: امیدواریم نهاد نیکوکاری امید و دانش به همت این انجمن و افراد خیری که عضو گروه ما شده اند و بازوهای توانمند ما هستند و همچنین با عضویت خیرین دیگردر آینده ای نه چندان دور بتوانیم نقش پر رنگ تری در اجرای هدف خود داشته باشیم و همچنین الگویی برای سایر انجمن های علمی ایجاد شود تا شاهد افزایش تولید دانش از طریق مدرسه سازی در سراسر ایران به ویژه مناطق محروم باشیم ، باهدف " کپرزدایی از مدارس سیستان و بلوچستان " نگاه به آینده داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068325

وب گردی

وب گردی