کرونا تا زمانی که ریشه‌کن نشود خطرناک است/ پایان یک اپیدمی به آسانی قابل پیش‌بینی نیست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا در کشور، گفت: هنوز ویروس کرونا در کشور وجود دارد و تا زمانی که ریشه‌کن نشود، خطر از بین نمی‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلا به بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: در جریان عادی سازی در کشور، ممکن است خطر جدی‌تری در انتظار باشد.

وی ادامه داد: به هر حال هنوز ویروس در کشور وجود دارد و تا زمانی که ریشه‌کن نشده یا با ساخت واکسن روند مصون سازی در پیش گرفته نشود، خطر از بین نمی‌رود.

زالی اضافه کرد: با افزایش تردد، آلودگی سطوح تماسی بیشتر می‌شود که این امر ممکن است منجر به ایجاد روند متفاوتی از ابتلا به این بیماری نسبت به قبل شود و با توجه به دوره نهفتگی ویروس، آثار آن در روز‌های آینده بروز می‌کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران کماکان بر لزوم رعایت بهداشت فردی و عمومی تأکید کرد و افزود: علی‌رغم کاهش انگیزه و ایجاد احساس خستگی در مردم، رعایت اصول اولیه بهداشت همچنان توصیه می‌شود؛ چراکه در هر صورت سلامت بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ریشه‌کنی ویروس کووید-۱۹ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در ایران بر اساس نتیجه یک تحقیق علمی در سنگاپور، اظهار کرد: پایان یک اپیدمی به آسانی قابل پیش‌بینی نیست.

زالی متذکر شد: نمی‌توان به قطعیت در خصوص یک پژوهش در خارج از کشور نظر داد و بهتر است به گزارش‌های میدانی در داخل کشور اکتفا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068354

وب گردی

وب گردی