مقام سابق آمریکایی: سیاست‌های ترامپ باعث ارعاب ایران نشده است

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه تصریح کرده سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور باعث ارعاب ایران نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران انتقاد کرده و گفته که این سیاست‌های باعث ارعاب ایران نشده است.

نفیو که از او به عنوان یکی از معماران تحریم‌ها علیه ایران در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یاد می‌شود در توئیتر نوشت: «علی‌رغم همه لفاظی‌ها درباره جایگزین کردن برجام با یک توافق بهتر، واقعیت این است که سیاست دولت باعث شده بار دیگر برنامه هسته‌ای ایران در آستانه توانایی تولید سلاح هسته‌ای ظرف چند هفته قرار بگیرد بدون اینکه برنامه‌ای واقعی برای جلوگیری از آن وجود داشته باشد.»

او در توئیتی دیگر نوشته است: «تصمیم ترامپ برای خروج از برجام در ماه می ۲۰۱۸ برای خروج از برجام علاوه بر تحریک بخش اعظمی از دنیا انگیزه ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خودش را از بین برد.»

ریچارد نفیو در توئیتی دیگر نوشته سیاست‌های دولت ترامپ نتوانسته باعث ارعاب ایران شود. او همچنین نوشت: «شاید هم ایران احساس می‌کند که باید در واکنش [به آمریکا]قدرتش را به رخ بکشد.»

مقام سابق آمریکایی نوشته عملیات‌های اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس نشان می‌دهد که منطقه از ثبات کمتری برخوردار است.

«دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ توافق هسته‌ای برجام را «بدترین توافق تاریخ» خواند و به مشارکت آمریکا در آن پایان داد. او تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را احیا کرد.

ترامپ بعد از خروج از برجام به پیگیری سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران روی آورده، اما به دلیل ناکام ماندن سیاست‌هایش در قبال ایران در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068359

وب گردی

وب گردی