کاهش شکاف بین مردم و نظام، دغدغه اصلی مجلس آینده باشد

معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین درست و نظار ت بر اجرای آن، نباید بگذارد شکاف بین مردم و نظام بیش از این شود.

روح الله سلگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مهم‌ترین وظایف یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین کار ویژه مجلس پیش‌رو این است که دولت فعلی را در مسیر درست خدمت به مردم قرار دهد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین درست و نظار ت بر اجرای آن، نباید بگذارد شکاف بین مردم و نظام بیش از این شود. مهم‌ترین رسالت مجلس شورای اسلامی یازدهم نظارت بر حُسن اجرای قوانین و عملکرد مسئولان است که اگر مجلس به بهترین نحو این وظیفه را انجام دهد نا خود آگاه قوه مجریه و در راس آن ریاست جمهوری نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.

معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به وجود بی‌اعتمادی به دولت بین آحاد مختلف جامعه بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره به دنبال ایجاد و گسترش شکاف بین مردم و مسئولان و ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه هستند و مجلس آینده نباید اجازه این کار را به دشمنان خارجی و داخلی دهد.

وی با بیان اینکه دولت انگیزه خدمت‌رسانی به مردم را ندارد، گفت: دولت و کابینه دوازدهم در یک سال باقی مانده از زمان قدرت و مسئولیت خود انگیزه لازم را برای ایفای نقش و مسئولیت ندارد. مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد دولت را مهار و وادار به انجام وظایف خود کند، که در راس آن خدمت رسانی به مردم است.

سلگی وضعیت زنان سرپرست خانوار در کشور را نامناسب دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی آتی باید با توجه به اینکه تعداد زنان سر پرست خانواده رو به گسترش است، فکری برای بهبود معیشت آنها انجام دهد. به عنوان مثال به نظر بنده از حقوق و بیمه زن و شوهرهایی که هم زمان بهرمند هستند از مزایایی دولتی و بیمه کم کنند و به زنان خود سرپرست یا سرپرست خانواده بدهند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه شورای نگهبان قوانین مجلس شورای اسلامی که هزینه‌زا هستند را رد می‌کند زیرا قصد افزایش بار مالی بر گردن دولت به عنوان قوه مجریه را ندارد و در نتیجه کمکی برای بهبود وضعیت قشر نیازمند صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به نام گذاری سال 99 بیان کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را جهش تولید نام گذاری کردند و دولت و مجلس وظیفه دارند برای تحقق و اجرایی شدن آن تلاش کنند.

به گفته سلگی، مجلس شورای اسلامی باید زمینه‌‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شهرها و استان‌ها بر اساس طرح آمایش سرزمینی فراهم کنند. همچنین با ایجاد زیرساخت‌های تاسیس شهرک‌های صنعتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و جوانان در راستای جهش تولید و حمایت از سرمایه‌های داخلی گام برمی‌دارند.

معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ از عدم شفافیت در گردش‌های مالی کشور گلایه کرد و گفت: شهروندان کشورهای جهان اول از گردش‌های مالی ارقام بزرگ کشور اطلاع دارند و می‌توانند مانند یک اتاق شیشه‌ای آن را رصد کنند اما متاسفانه در ایران مردم در جریان تسهیلاتی که به عده‌ای خاص داده می‌شود و در جای مناسب استفاده نمی‌شوند قرار ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تراکنش‌های مالی ارقام بزرگ باید شفاف شوند تا مردم در جریان وام‌هایی که از بیت‌ المال به برخی از آقا زاده‌ها داده می‌شود قرار بگیرند. این وام‌ها معمولا باز پرداختی ندارند و به جا بخش تولید و صنعت در دلالی مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068418

وب گردی

وب گردی