برنامه‌های فرهنگی در فضای سایبر توسعه می‌یابد/ راه‌اندازی نشریه هوشمند برای تولید محتوای دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اثرگذاری حداکثری فرهنگی در فضای سایبر را از اولویت های کاری این معاونت در سال «جهش تولید» عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در تازه‌ترین نشست مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید»، گفت: با توجه به اهمیت موضوع اثرگذاری فرهنگی در فضای سایبر، این موضوع از جمله اولویت های کاری ما در سال جاری به شمار می آید و به عنوان دستور نشست آتی معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها و واحدهای جامع و مستقل سراسر کشور نیز مطرح خواهد شد.

کلانتری افزود: همان‌گونه که موضوع آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دغدغه مهم، مورد توجه قرار گرفت و به دستورالعمل تبدیل شد، درباره اثرگذاری فرهنگی در فضای سایبر نیز ‌باید به همین ترتیب عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها‌، تولید و تامین محتوا، فرم ها و قالب ها و ارزیابی و ارزشیابی، از موارد مهمی است که ضرورت دارد در دستورالعمل اثرگذاری فرهنگی در فضای سایبر مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: درباره شیوه ارزیابی و ارزشیابی برنامه های فرهنگی در فضای سایبر باید تدابیر لازم اندیشیده و به موضوع مهم تولید محتوا توجه ویژه ای شود. مجموع این کارها می تواند منجر به عقد تفاهم‌نامه ها و قرادادهای عملیاتی شود و البته اولویت با نیروهای داخلی دانشگاه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی باید با هوشمندی و درایت انجام شود تا میزان استقبال از آنها و اثرگذاری در ستاد و صف حداکثری باشد، گفت: در همین راستا لازم است وب ‌سایت نشریه مشاور امین با استفاده از توان واحدهای دانشگاهی به صورت هوشمند و قابل ارزیابی، راه‌اندازی شود.

در ادامه این نشست، مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نظرات خود درباره اثرگذاری حداکثری فرهنگی در فضای سایبر پرداختند.

توجه ویژه به تولید خدمات و کالاهای فرهنگی اثرگذار با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید»، افزایش شور و نشاط و تقویت روحیه انقلابی و علمی دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی، لزوم شناسایی و تهیه فهرست از نخبگان فرهنگی و دانشگاهی فعال در فضای سایبر، پرهیز از شعارزدگی، حرکت به سمت آینده آفرینی فرهنگی و ارزش آفرینی و ارزش‌سازی با توجه به مذهب، هنر و فرهنگ عمومی و بومی کشور، هوشمندسازی فعالیت‌های فرهنگی به صورت فراگیر، توجه به اقتصاد خلاق فرهنگی و همچنین تهیه طرح‌واره عملیاتی در حوزه رسانه و فضای سایبر، از جمله مهم ترین موضوع هایی بود که مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مطرح و درباره آنها تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068447

وب گردی

وب گردی