اذعان معاون اول رئیس جمهور برزیل به جایگاه مهم ایران در جهان کنونی

معاون اول رئیس جمهور برزیل در دیدار سفیر کشورمان بر جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در جهان امروز تأکید کرد و ایران را یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های باستانی جهان برشمرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با ژنرال «هامیلتون موران» معاون اول رئیس جمهور برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر جایگاه والای برزیل برای ایران به عنوان یک قدرت نوظهور اقتصادی و عضو مهم گروه بریکس، بر لزوم حفظ و ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی بین ۲ کشور تأکید کرد.

حسین قریبی با اشاره به مکمل بودن اقتصادهای ایران و برزیل و لزوم استفاده از این امتیاز برای بازسازی اقتصادی ۲ کشور بعد از گذر از بحران کرونا، خواستار تدوین چارچوبی بلندمدت برای روابط اقتصادی بر پایه نهادینه ساختن، متنوع سازی و متوازن سازی مراودات تجاری دوجانبه شد.

هامیلتون موران معاون اول رئیس جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تأیید نگاه عملگرایانه و بلندمدت طرف ایرانی به روابط اقتصادی ۲ کشور، با اشاره به اینکه از نظر وی، در جهان پساکرونا، تغییرات ژئوپولتیکی قابل توجهی در عرصه بین‌المللی رخ خواهد داد، از لزوم آماده شدن کشورها برای مواجهه با این تغییرات سخن گفت.

معاون اول رئیس جمهور برزیل همچنین، ضمن تاکید بر جایگاه مهم ایران در جهان امروز، ایران را به عنوان کشوری دارای یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های باستانی جهان توصیف کرد.

ژنرال موران که دارای بالاترین درجه نظامی در برزیل است، به مدت ۳۶ سال در ارتش برزیل خدمت کرده و از دی ماه ۱۳۹۷ به سمت معاون اول رئیس جمهور منصوب شده و مهمترین شخصیت سیاسی برزیل بعد از رئیس جمهور ژائیر بولسونارو است.

حسین قریبی سفیر ایران در برازیلیا نیز با انتشار تصویری از دیدارش با معاون اول رئیس جمهور برزیل در صفحه توئیترش این دیدار را مفید و دوستانه خواند و نوشت: در این دیدار همبستگی بین دو ملت در شرایط مبارزه با شیوع ویروس کرونا عنوان و بر همکاری با یکدیگر برای عبور از شرایط جاری تاکید شد.

حسین قریبی که اخیرا به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا منصوب شده است فروردین ماه سال جاری در دیدار با «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

در این دیدار رئیس جمهور برزیل با تمجید از جایگاه ایران به عنوان کشوری تاریخی، بر ضرورت همکاری دو کشور به منظور تقویت مناسبات به ویژه در حوزه تجاری تاکید کرد.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، حسین قریبی پیش از تصدی به این سمت دستیار وزیر خارجه بود. او جایگزین سید علی سقائیان سفیر پیشین ایران در برازیلیا شده است.

برزیل با هشت و نیم میلیون کیلومتر مربع مساحت، ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت، ۲۰۳۳ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و چهارصد میلیارد دلار تجارت خارجی سالانه هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است و مهمترین شریک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در قاره آمریکا می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068462

وب گردی

وب گردی