درخواست فلسطین از دبیرکل سازمان ملل برای توقف الحاق کرانه باختری

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از دبیرکل این سازمان درخواست کرد، به همراه طرف‌های مربوطه جلوی اجرایی شدن الحاق اراضی کرانه باختری به دست رژیم صهیونیستی را بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در ادامه تحرکات سیاسی برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری، «ریاض منصور» فرستاده و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد، تمامی اقدامات لازم برای متوقف کردن این طرح را بکار گیرد.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، ریاض منصور در دیدار امروز (چهارشنبه) خود با گوترش بر موضع تشکیلات خودگردان در رد سیاست الحاق اراضی تأکید و اعلام کرد: این تصمیم اسرائیل هر فرصتی برای گفت‌وگو، تحقق صلح و امنیت در منطقه را از بین می‌برد.

فرستاده فلسطین در ادامه خواستار افزایش تحرکات در شورای امنیت و عمل به مسؤولیت‌ها در قبال مسأله فلسطین بر اساس اصول راه‌حل مسالمت‌آمیز و فراگیر با هدف تشکیل جبهه بین‌المللی برای مقابله با برنامه الحاق رژیم صهیونیستی شد.

گوترش در این دیدار بر موضع ثابت و واضح سازمان ملل در خصوص الحاق اراضی اشغالی تأکید و آن را اقدامی غیرقانونی خواند.

وی قول داد به همراه طرف‌های مربوطه از هیچ تلاشی فروگذاری نکند و در ادامه ابراز امیدواری کرد جلوی سیاست الحاق گرفته شود.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیشب (سه شنبه شب) بار دیگر تأکید کرد: اگر اسرائیل حتی الحاق یک‌ سانتی‌متر (از اراضی کرانه باختری) را اعلام کند در برابر لغو تمام توافق‌های امضا شده میان ما و آنها و آمریکایی‌ها خواهیم بود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه ژوئیه طرح مربوط به الحاق حدود سی درصد دیگر از اراضی کرانه باختری را وارد فاز اجرایی کند، تصمیمی که برخلاف عرف و قانون بین‌الملل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068467

وب گردی

وب گردی