آشنایی با موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی

هر گونه ابزار، روش و یا استراتژی که موجب رونق گرفتن کسب و کار و یا معرفی بیشتر برند مربوطه در فضای اینترنتی گردد، بازاریابی نامیده می شود. بدین منظور می توان با به کارگیری موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی به معرفی کالاها و خدمات ارائه شده پرداخته و افراد را نسبت به خرید آن ها تشویق کرد.

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، بازاریابی که پیش تر به بررسی مفهوم آن پرداختیم، دارای ۷ زیر شاخه اصلی است. نخستین زیر شاخه و نمونه ای از موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی بهینه سازی موتورهای جستجو است که آن را تحت عنوان سئو نام گذاری می کنند. بازاریابی موتورهای جستجو که به اختصار SEM گفته می شود، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی یا PCC ها، بازاریابی وابسته که آن را با نام همکاری در فروش نیز می شناسند و بازاریابی ایمیلی دیگر زیر شاخه های پر اهمیت این مبحث هستندکه جزء موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی محسوب می شوند.

شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که آیا میان اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ تفاوت وجود دارد یا خیر؟

جالب است بدانید که دیجیتال مارکتینگ عبارت است از به کارگیری ابزارها و پلتفرم های دیجیتال اعم از پلتفرم ای آنلاین و پلتفرم های آفلاین به منظور تهیه پیامی در رابطه با بازاریابی و انتقال آن. به عبارت ساده تر استفاده از اینترنت در رابطه با دیجیتال مارکتینگ امری ضروری و لازم نیست. بنابر تعارف فوق الذکر می توان نتیجه گرفت که بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است.

بی شک آن چه در فضای رقابتی امروز حائز اهمیت است، به کارگیری خلاقیت به منظور افزایش نرخ تعامل مشتریان یا به عبارت دیگر CTRاست. اگر چه موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز شناخته شده بوده و معرفی شده اند، اما در صورت اجرای ایده ای خلاقانه با هدف پیشرفت بازاریابی و دریافت بازخورد مناسب از این روش، می توان همان ایده اولیه را با روش هایی مناسب تر و به روزتر مورد استفاده قرار داد.

معرفی موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی

همان گونه که تا به این جا اشاره کردیم، بخش بزرگی از موفقیت های یک کسب و کار را تبلیغات به دوش می کشند. واضح است که بدون به کارگیری تبلیغات کسب و کارها موفقیت چشمگیری به دست نخواهند آورد. شاید عجیب به نظر برسد، اما واقعیت دارد که روش های تبلیغات و بازاریابی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است!

در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این روش های تاثیر گذار تبلیغات و بازاریابی میپردازیم.

سئو سایت، یکی از برترین و موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز

یکی از موثرترین کانال های بازاریابی بهبود عملکرد سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل است. بدین ترتیب سایت کسب و کار مورد نظر بر اساس استانداردهای این دسته از موتورها و نیز جذب بازدید کنندگان رتبه بندی می شود. عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند باعث بهبود سئو سایت شوند. کلمات کلیدی، عنوان ها، زیر عنوان ها، تصاویر استفاده شده و... از مهم ترین این عوامل در تولید محتوا هستند.

از تاثیر وبلاگ و محتوای نوشتاری بر بازاریابی غافل نشوید!

وبلاگ ها و محتواهای نوشتاری یکی از کانال های تاثیر گذار تبلیغات و بازاریابی در ایران هستند. هر روزه تعداد زیادی از کاربران عبارت های گوناگونی را در گوگل سرچ می کنند و اگر شما بتوانید به سوالات پیش آمده برای آنان در زمینه کاری خود پاسخ داده و توجه آن ها را جلب نمایید، بی شک گام نخست را محکم برداشته اید!

برای مثال تصور کنید که شما در زمینه تولید مبلمان اداری فعالیت دارید. اگر در طول روز کاربران کلمات کلیدی نظیر بهترین نوع مبلمان اداری، قیمت مبلمان اداری مدرن، راهنمای خرید مبلمان اداری کلاسیک و... را جستجو نمایند و شما بتوانید در وبلاگ خود پاسخگوی ابهامات و سوالات آن ها باشید، ضمن جلب نظر، آنان موفق به انجام تبلیغات برای برند خود شده اید. این روش که همگان آن را به عنوان یکی از موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی قبول دارند، در عین ارزان و کم دردسر بودن، تاثیر قابل توجهی در معرفی کسب و کار و رونق فعالیت آن خواهد داشت.

لازم به ذکر است که معتبر و مفید بودن محتوای نوشته شده از مهم ترین مواردی است که در حین نگارش محتوا باید رعایت گردد. محتواهای غیر مفید به راحتی می توانند اعتبار شما را خدشه دار کرده و نه تنها جنبه تبلیغاتی نداشته باشند، بلکه ضد تبلیغ محسوب شوند. اگر خواهان موفقیت کاری هستید از تاثیر محتوای متنی به عنوان یکی از موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی غافل نشوید.

ویدئو را نیز امتحان کنید.

ویدئو امروزه از محبوب ترین مدل های ارائه میحتوا در زمینه های گوناگون است. جالب است بدانید که یوتیوب بعد از گوگل یکی از پر طرفدارترین و پر کاربردترین موتورهای جستجویی است که روزانه مورد توجه بسیاری از مردم قرار می گیرد. بی شک شما نیز موافق این موضوع هستید که تماشای یک ویدئو به مراتب ساده تر و در عین حال لذت بخش تر از خواندن یک محتوا است. خود را به جای مخاطب قرار دهید. آیا خواندن یک مقاله راهنمای خرید مبلمان اداری کلاسیک برای شما راحت تر است یا دیدن فیلمی با این موضوع؟!

همین امر موجب شده است که یک محتوای ویدئویی جذاب و مفید، کارایی بیشتری در مقایسه با یک محتوای نوشتاری داشته و به زودی در میان کاربران دست به دست شود. به همین دلیل می توان گفت که تولید ویدئو نمونه ای از تاثیرگذارترین روش های بازاریابی است.

امروزه افزایش سرعت اینترنت به نسبت گذشته و کاهش قیمت آن زمینه ای را فراهم آورده است که استفاده از محتواهای ویدئویی به منظور انجام تبلیغات و بازاریابی بسیار متداول گردد. البته تاثیر عکس در بازاریابی و تبلیغات را هم نباید نادیده گرفت. بنابراین انجام تبلیغات در در بسترهایی نظیر اینستاگرام، تلگرام و... نیز می تواند سهم زیادی در موفقیت کسب و کار مورد نظر داشته و یکی از موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی باشد.

به مشتریان راضی خود بها بدهید!

از قدیم الایام تا به امروز گفته شده است که یکی از بهترین و روش های تبلیغات و بازاریابی کیفیت است! بدون شک یک کسب و کار در صورت ارائه کالا و خدمات با کیفیت موفق به جلب نظر، رضایت و اعتماد مشتریان شده و بدین ترتیب تبلیغی گسترده در حیطه کاری خود انجام می دهد. مشتریان راضی تجربه موفق خود را با خانواده، دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و آن را نیز به خرید کالا و خدمات از کسب و کار مورد نظر تشویق می نمایند. این موضوع به عنوان نمونه ای از موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی ضمن حفظ مشتریان قدیمی، منجر به کسب مشتریان جدید می شود.

بنابراین صاحبان کسب و کار باید به مشتریان راضی و قدیمی خود بها داده و آنان را تکریم نمایند. در نظر گرفتن تخفیفات ویژه، اهدا جایزه و روش هایی از این قبیل در عین ارائه مرغوب ترین کالاها و با کیفیت ترین خدمات می تواند زمینه تبدیل یک مشتری معمولی به یک بازاریاب حرفه ای را فراهم سازد.

با رقبایتان صلح کنید تا برایتان بازاریابی کنند!

بله، مصالحه با رقبا یکی از بهترین متد های تبلیغات و بازاریابی است!

شاید برایتان عجیب باشد ولی خوب است بدانید که رقبای شما می توانند برای شما تبلیغ کرده و بدین ترتیب زمینه موفقیت کاری شما را فراهم سازند. این کار امروزه تحت عنوان تبادل لینک صورت می پذیرد و نحوه انجام آن هم به این صورت است که شما به معرفی وب سایت رقیب خود پرداخته و آنان نیز در عوض همین کار را در حق شما انجام می دهند.تبادل لینک در دنیای امروز یکی از شناخته شده ترین روش های تبلیغات و بازاریابی است.

مزیت این روش به زمانی بر می گردد که فروشگاه ها رقیب برخی از کالاها و خدمات ارائه شده توسط شما را دارا نیستند و یا شما برخی از کالاها و خدمات عرضه شده توسط کسب و کار آن ها را ندارید. بدین ترتیب تبادل مشتری صورت گرفته و تبلیغات راه خود را پیدا می کنند!

با طراحی سایت هم تبلیغ کنید، هم با پرستیژ باشید!

طراحی سایت و قرار دادن تبلیغاتی نظیر تصاویر تبلیغاتی، ویدئوهای تبلیغاتی، محتواهای تبلیغاتی، فایل ها و... در یک وب سایت زیبا و قدرتمند یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. طراحی وب سایت اختصاصی ضمن بالا بردن پرستیژ کسب و کار مورد نظر تاثیر به سزایی بر معرفی آن در میان سایر رقبا داشته و گامی مهم در زمینه موفقیت کاری محسوب می شود.

با پنل اس ام اس همه را از تبلیغات خود با خبر سازید!

یکی از مهم ترین، پر استفاده ترین و موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی، پنل اس ام اس است. این پنل به کسب و کارها کمک می کند که حجم زیادی از اس ام اس های تبلیغاتی را در مدت زمانی بسیار کوتاه برای کاربران ارسال نمایند. جالب است بدانید که استفاده از این روش نیازمند جمع آوری شماره تلفن های کاربران نبوده و در این دسته از سامانه ها بانکی از شماره تلفن های جمع آوری شده و طبقه بندی شده وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068493

وب گردی

وب گردی