iOS 13.5 Beta 4 منتشر شد

iOS 13.5 Beta 4 با ویژگی های جدید برای ویروس کرونا منتشر شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، اپل که بعد از شیوع ویروس کرونا وارد SDK جدید شده و بعد از iOS 13.4.5 Beta 2 در گام بعدی iOS 13.5 Beta 3 را منتشر کرده بود. پس از گذشت 1 هفته، نسخه iOS 13.5 Beta 4 برای توسعه دهندگان منتشر شد و تغییرات مهمی را ارائه داده است.

ویژگی اطلاع رسانی تماس با ویروس کرونا که در نتیجه همکاری Google و Apple تولید شده است با iOS 13.5 Beta فعال شده است. اگرچه کاربران برای فعال یا غیرفعال کردن این گزینه مختار هستند ، با فعال کردن آن می توانند دریابند که آیا با کسی که به ویروس کرونا مبتلا شده است در تماس هستند یا نه.

iOS 13.5 Beta 4 چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی که دو نفر که این ویژگی را فعال کرده اند با هم ملاقات کنند ، تلفنهایشان از طریق بلوتوث با هم ارتباط برقرار میکنند. اگر ویروس در یکی از این افراد شناسایی شود، داده های تلفن از طریق سرور بارگذاری می شود.

سپس افرادی که با فرد مبتلا در تماس بودند شناسایی می‌شوند و به آنها اطلاع رسانی می‌شود. علاوه بر این، یک ویژگی جدید در تماس های اضطراری معرفی شده است که به شما امکان می دهد اطلاعات پزشکی خود را به اشتراک بگذارید.

طبق گفته اپل ، وقتی این ویژگی فعال می شود، اطلاعات پزشکی فرد مبتلا به نزدیکترین مأمورین اورژانس ارسال می‌شود. اپل اظهار داشت که برای حفظ سلامتی بیمار اطلاعاتی نظیر آلرژی و اطلاعات مشابه از این طریق قابل انتقال هستند.

کاربرانی که ازماسک استفاده می کنند در باز کردن قفل دستگاه مشکل داشتند زیرا Face ID چهره آنها را تشخیص نمی داد. در iOS 13.5، دستگاه تشخیص می دهد که ماسک دارید و مستقیماً به صفحه رمز عبور می رود. در این روش شما با شناخت چهره وقت خود را تلف نمی کنید.

علاوه بر این ، اکنون امکان غیرفعال کردن بزرگنمایی تصویر در حالی که تماس ویدیویی با بیش از یک نفر در FaceTime برقرار شده است، مهیا شده است. همچنین دو مورد ایراد که هنگام استفاده از ایمیل و دسترسی شخصی به اطلاعات وجود داشت نیز در این نسخه رفع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068526

وب گردی

وب گردی