جمع آوری  روزانه 110 تن زباله بیمارستانی در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: روزانه در شهر تهران بیش از 110 تن زباله بیمارستانی جمع آوری و به آرادکوه منتقل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارسف گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهر تهران هر روز به میزان تولید زباله بیمارستانی افزوده شد.

وی ادامه داد: حجم زباله های بیمارستانی در گذشته و پیش از شیوع کرونا خیلی کمتر از 50 تن در روز بود اما این عدد در روزهای شیوع کرونا به 110 تن زباله بیمارستانی رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: همکاران من تلاش می کنند تا با حفظ همه پروتکل های بهداشتی که حتی مورد توجه سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفته است این زباله ها را دفن کنند.

علیپور در پاسخ به این سوال که چرا این زباله ها به جای دفن سوزانده نشده و یا کم خطر تر نمی شوند گفت: در حال حاضر با توجه به امکانات موجود تنها 10 تن از این زباله ها در روز کم خطر سازی می شوند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که پیش از این عنوان کرده بودید که کارکنان پسماند در شهر تهران به کرونا مبتلا نشده اند آیا این دستاورد همچنان حفظ شده است گفت: بله خوشبختانه هیچ کدام از 18 هزار کارگر بخش پسماند در سلامت کامل به سر می برند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: ما از روز اول تلاش کردیم تا وسایل حفاظتی را در اختیار کارگران بخش پسماند قرار داده و از سوی دیگر تلاش شد تا خطوط تفکیک زباله در کف خیابان و همچنین ایستگاه های میانی و در نهایت در آرادکوه را تعطیل کنیم.

وی گفت: تعطیلی خطوط تفکیک زباله ضررهای اقتصادی زیادی برای ما به همراه داشت و حتی ما را مجبور کرد که روزانه 7400 تن زباله را به جای تفکیک به یکباره دفن کنیم اما از سوی دیگر سلامت همشهریان و کارکنان پسماند را به همراه داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068529

وب گردی

وب گردی