پوشش بیمه‌ای 80 هزار بیمار خاص در کشور

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه حدود 80 هزار نفر از بیمه شدگان این سازمان، بیماران خاص هستند، گفت: 114 قلم دارو این بیماران تحت پوشش قرار داشته و پیوند کلیه، انجام دیالیز و نیز تزریق فاکتورهای خونی این بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طاهر موهبتی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در شبکه خبر درباره «پوشش بیمه داروی بیماران خاص» گفت: 5 بیماری شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، بیماران پیوندی و دیالیز تحت پوشش هستند و حدود 80 هزار نفر از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت، بیماران خاص هستند که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در سبد 2 هزار و 450 قلم دارویی که به بیماران ارائه می‌کنیم، سالانه هزار و 200 میلیارد تومان هزینه مربوط به بیماران خاص می‌شود که 114 قلم دارو بوده و سرانه آنها در سال 16 میلیون تومان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: خدمات دیگری به بیماران خاص می‌شود؛ مانند پیوند کلیه، انجام دیالیز و نیز تزریق فاکتورهای خونی که به صورت رایگان انجام می‌شود. در سال 98 بیماران 5 میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه داشتند و بیماران دیالیزی، در سال 4 میلیون بار به مراکز دیالیزی مراجعه می‌کنند.

موهبتی درباره ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج،گفت: بیماری صعب العلاج مانند سرطان است که 150 قلم داروی آن تحت پوشش ما قرار دارد. انجام شیمی درمانی برای بیماران سرطانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت رایگان انجام می‌دهیم؛ ضمن اینکه وزارت بهداشت نیز از راه‌های دیگر از این بیماران حمایت‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.

وی درباره مشکلات بیماران هموفیلی در تهیه داروی فاکتور 8، افزود: ما داروی برند این بیماران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز تحت پوشش قرار داده‌ایم؛ ضمن این که حمایت از تولیدات داخلی مورد توجه ما قرار دارد، اما هنوز ما داروی برند فاکتور 8 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش قرار می‌دهیم و هزینه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره «گلایه مردم از عدم پذیرش دفترچه‌های بیمه سلامت در داروخانه‌ها»،گفت: اکنون ما در کشور با بیش از 10 هزار داروخانه قرارداد داریم و در عقد قرارداد با داروخانه‌ها رویکردمان توجه به سیستم آی‌تی است.

موهبتی اضافه کرد: موضوعی که در این خصوص وجود دارد بحث مراجعه افراد دارای دفترچه‌های بیمه رایگان است که این افراد باید به مراکز دولتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1068553

وب گردی

وب گردی