اهدای تبلت رایگان به دانش‌آموزان در دوران کرونایی

آموزش و پرورش پرو برای‌ پیشبرد آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان و معلمان تبلت رایگان اهدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مدارس در کشور پرو بیش از هشت میلیون دانش آموز، با برنامه‌ای تحت عنوان «در خانه یاد می‌گیرم» “Aprendo en casa” آموزش می‌بینند. بر اساس این برنامه، محتواهای آموزشی از طریق سایت اینترنتی، تلویزیون و رادیو در دسترس همه دانش‌آموزان این کشور قرار می‌گیرد.

مارتین ویسکارا رئیس جمهور این کشور اعلام کرد: «دولت برای جلوگیری از شکاف آموزشی، 840 هزار تبلت که به خدمات اینترنت موبایل مجهز است برای دانش آموزان مدارس مناطق روستایی و شهری محروم خریداری خواهد کرد تا برای آنها امکان دسترسی به محتواهای آموزش از راه دور فراهم شود و در مناطقی که منبع برق وجود ندارد، شارژرهای خورشیدی نیز توزیع می شود. ۹۷ هزار و ۷۵۶ تبلت نیز برای معلمان خریداری می‌شود.»

به گفته رئیس جمهور پرو، تبلتی که به یک دانش‌آموز روستایی اهدا می‌شود، نه تنها به دانش‌آموز بلکه به کل خانواده او می‌رسد و از طریق این تبلت همه افراد خانواده می‌توانند با جهان ارتباط برقرار کرده و به دانش گسترده‌ای که در اینترنت موجود است، دسترسی پیدا کنند.

مارتین بنویدس وزیر آموزش و پرورش پرو نیز تاکید کرد: « این اقدامات، گامی بزرگ برای مواجهه با نابرابری‌های آموزشی است که یکی از مهم‌ترین معضلات ساختاری این کشور شناخته می‌شود.»

وی گفت: «با تسهیل دسترسی به اینترنت برای دانش‌آموزان و معلمان کم درآمد، ما نه تنها شکاف دیجیتالی را کمتر می‌کنیم، بلکه با ترویج استفاده از این ابزار قدرتمند در بین خانواده‌های محروم، شکاف‌های آموزشی را نیز کاهش می‌دهیم.»

بنویدس کرد: «وزارت آموزش و پرورش با حمایت دولت، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان، این بحران را به عنوان فرصتی برای پیشرفت اساسی در سیستم آموزشی کشور ادامه خواهد داد.»

ترجمه و تلخیص: سید حسین رضوی خوسفی

انتهای پیام/

کد خبر: 1068607

وب گردی

وب گردی