قوه قضاییه بدون ملاحظات سیاسی با مفسدان مبارزه کند

معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: قوه قضاییه بدون مصلحت اندیشی و ملاحظات سیاسی با مفسدان دانه‌درشت اقتصادی مبارزه کند.

روح الله سلگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به عملکرد مناسب و شجاعانه قوه قضائیه در برخورد با مفسدان دانه‌درشت اظهار کرد: این اقدام قوه قضائیه موجی از امید و دلگرمی را در میان مردم به ویژه محرومان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: نظام سیاسی انقلاب اسلامی برگرفته از یک نظام علوی بوده و امام علی(ع) به عنوان یک انسان مسلمان کامل نه تنها برای جهان اسلام بلکه نمادی برای تمامی بشریت است.
معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان این اینکه انقلاب اسلامی خود را مکلف به حرکت در یک مسیر عدالتخواهانه می‌داند، گفت: عدالت یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است که در برخی از برهه‌ها دچار فراموشی شده؛ اما در حال حاضر قوه قضائیه با ریاست حجت الاسلام رئیسی عملکرد مناسبی در راستای برقرار عدالت در جامعه دارد.
وی با تاکید بر داشتن صراحت در برخورد با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: امام علی (ع) در یکی از نامه‌های خود به مالک اشتر می‌فرماید که یکی از مسئولان ذی ربط را که تخلف کرده شلاق بزنید و به مردم معرفی کنید. قوه قضائیه نیز باید عملکرد امام علی(ع) را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد و در معرفی مفسدان اقتصادی و اجتماعی صراحت داشته باشد.
به گفته سلگی؛ فقر و بی عدالتی در میان جوامع مختلف تا زمان بر‌قراری حکومت امام زمان(عج) وجود دارد؛ اما فسادهای اقتصادی به گسترش فقر و تبعیض میان مردم دامن می‌زند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: قوه قضائیه باید بدون ملاحضات سیاسی و مصلحت اندیشی با فساد در تمامی سطوح مبارزه کند تا این اقدامات تسکینی بر دردهای مردم باشد.
انتهای پیام/
کد خبر: 1068609

وب گردی

وب گردی