آغاز فعالیت کمیته اقتصادی کرونا در دانشگاه آزاد استان البرز

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از تشکیل اولین جلسه کمیته اقتصادی و مالی بحران کرونا در سالن شورای واحد کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، مصطفی مبلغی با اعلام این خبر گفت: به منظور بررسی تاثیر ویروس کرونا بر بودجه، وضعیت مالی و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، کمیته اقتصادی و مالی بحران کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تشکیل شده و پس از مشخص شدن اعضای آن، احکام لازم برای ایشان صادر گردید.

وی افزود: اولین جلسه کمیته مذکور در سالن شورای هیأت امنای البرز با حضور اعضا تشکیل شده و پس از بحث و بررسی های لازم در حوزه های مختلف تصمیماتی در زمینه شناسایی فرصت ها و تهدیدهای ایجاد شده و نیز ارائه راهکارهای لازم در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اتخاذ شد.

مبلغی با بیان گوشه ای از رویدادهایی که بحران کرونا در دانشگاه ایجاد کرده است گفت: با توجه به نگرانی از شیوع و گسترش ویروس کرونا در دانشگاه کلاس های حضوری تعطیل و بسیاری از کلاس های دانشگاهی به صورت مجازی و توسط اپلیکشین آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

وی با اذعان به وجود پاره ای مشکلات و ایرادات در برگزاری آنلاین کلاس های آموزشی در سراسر کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پیشنهاداتی در خصوص بازبینی و اصلاح اپلیکیشن مذکور و نیز تقویت زیرساخت های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و به مسئولین ذیربط اعلام شده است و امیدواریم با رفع این مشکلات در ترم تابستان و در صورت لزوم ترم مهرماه، آموزش مجازی بدون کمترین مشکل در دسترس دانشجویان باشد.

مبلغی همچنین به برخی از مشکلات ناشی از شیوع کرونا در جامعه که دانشگاه آزاد اسلامی با آن مواجه شده است اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در وصول مطالبات دانشگاه و نیز درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه بوجود آمده است که با تشکیل این کمیته سعی می شود ضمن شناسایی و تحلیل این تهدیدها، با همکاری کارشناسان و حمایت های مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی راهکارهایی برای خروج از این بحران ارائه نمود.

وی همچنین به بررسی راهکارهایی برای راه اندازی مجدد برخی از فعالیت های دانشگاه با اخذ مجوزهای لازم از مراکز ذیصلاح و با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه و استان البرز اشاره کرد و گفت: با این اقدام بخشی از درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه در کنار حفظ ایمنی و سلامت بهداشتی جامعه و دانشگاه، محقق خواهد شد.

در این جلسه ضمن بررسی مشروح فرصت های به وجود آمده در بخش های مختلف فناوری، منابع انسانی و زیرساخت های فضاهای مجازی، گزارش مفصلی از سوی معاونت علوم پزشکی معاونت پژوهش و فناوری و معاونت دانشجویی واحد کرج، ارائه گردید و مسئولین سایر واحدهای استان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1068617

وب گردی

وب گردی