درمان یک هفته‌‌ای کرونا با داروی ترکیبی

دانشمندان داروی ترکیبی را معرفی کردند که به نظر می رسد در صورت درمان زودرس باعث تقویت توانایی سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا و بهبودیبو هفته ای می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید حاکی از آن است که داروی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ممکن است حداقل در مراحل اولیه بیماری به برخی از افراد مبتلا به کووید-19 در مبارزه با عفونت ها کمک کند.

افرادی که در حال مصرف یک کوکتل دارویی حاوی یکی از مواد شیمیایی ایمنی طبیعی بدن به نام اینترفرون بتا-۱بی (داروی ترکیبی ایدز و ضد ویروسی) بودند طی یک هفته از بیماری کووید-19 بهبود یافتند. این بهبودی شامل کاهش ویروس، بهبود علائم و ترخیص از بیمارستان بود.

در مطالعه قبلی، دسته ای از HIV combo lopinavir و ritonavir در مبارزه با عفونت‌های ویروس کرونا در مبتلایان به بیماری مؤثر نبودند.

در تحقیقات جدید، افرادی دارای علائم کووید-19 به مدت هفت روز یا کمتر بهبود یافتند اما محققان دریافتند که این کوکتل برای افرادی که به مدت طولانی تر آلوده شده بودند تاثیری ندارد.

این مطالعه در هنگ کنگ انجام شد و همه 127 نفر در این مطالعه علائم خفیف تا متوسط ​​داشتند. هیچ یک از افراد بیمار بحرانی نبودند. (هنگ کنگ از تاریخ 8 ماه مه چهار مرگ کووید-19را ثبت کرده است.) در نتیجه این یافته ها ممکن است برای بیماران با بیماری جدی تر کاربرد نداشته باشد.

وارنر گرین، ویروس شناس در موسسه گلادستون اعلام کرد که نتایج نشان می دهد هرچه سریعتر به درمان این بیماری بپردازیم بهتر است. اگر می خواهید به ویروس حمله کنید باید زود اقدام کنید.

اینترفرون بتا-۱بی (Interferon beta-1b) یک سیتوکین در خانوادهٔ اینترفرون‌هاست که برای درمان «ام‌اس عودکننده-بهبودیابنده» و «ام‌اس پیش‌روندهٔ ثانویه» به‌کار می‌رود و می‌توان آنرا پس از بروز نخستین حملهٔ ام‌اس تجویز نمود. این اینترفرون شباهت‌های زیادی به اینترفرون بتا-۱ای از لحاظ عملکرد و مشخصات دارویی دارد.

SARS-CoV-2 حاوی ژن هایی است که می توانند سیگنال اینترفرون را مختل کنند. فراهم کردن اینترفرون بتا-۱بی اضافی می تواند با این ترفند مردم را از بیمار شدن جدی در امان نگه دارد.

انتظار برای معالجه افراد تا زمانی که آنها به طور جدی بیمار نشده باشند ویروس را از کنترل خارج می کند و باعث تحریک سیستم ایمنی بدن در طوفان مواد شیمیایی التهابی می شود که مشکلات تنفسی جدی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068684

وب گردی

وب گردی