8.5‌درصد مهدهای کودک کشور مشمول بخشش مالکان شدند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از جمع‌بندی میزان مشارکت مالکان ملک مهدهای کودک در طرح «‌پویش همدلی» تا پایان فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سعید بابایی با قدردانی از همه کسانی که در مشارکت و همیاری طرح « پویش همدلی » شرکت کردند گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در برخی استان‌ها خود مدیرکل ها اقدام به تماس به مالکان برای بخشش یا تخفیف اجاره‌بهای ماه‌های کرونایی کرده اند که با توجه به مشغله‌ها اقدام ارزشمندی است.

وی گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، فارس و بوشهر در تعداد مهدهای مشارکت کننده در این طرح پیشتاز هستند.

بابایی گفت: بدون شک استان‌هایی که آمار بالاتری دارند با مشارکت کارشناسان استان و شهرستان‌ها و نظر ویژه مدیرکل و معاون امور اجتماعی استان این مسئله محقق شده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور تصریح کرد: تاکنون 1300 مهدکودک از 15هزار مهد مشمول این بخشش مالکان شده اند که حدود 8.5 درصد مهدهای کودک سراسر کشور است.

بابایی با اشاره به میزان بخشش ها اشاره کرد و گفت: میزان این بخشش ها مبلغی معادل 15 میلیارد ریال است که این میزان فقط با مشارکت مردمی و بدون صرف اعتبارات دولتی برای کمک به مهدهای کوتاه به دست آمده و نشان می دهد هر جا مردم را به کمک بطلبیم، مسئله را به خوبی برای آنان تشریح کنیم و شفاف باشیم نتیجه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تا پایان اردیبهشت ماه این کار خیر به نتیجه نهایی خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068694

وب گردی

وب گردی