حمایت از ایده‎‌های فناورانه توسط شتاب‌دهنده‌های سرای نوآوری صنایع منطقه‌ای

سرپرست دانشگاه های آزاد اسلامی غرب استان تهران گفت: در راستای تقویت ایده های دانش بنیان در سال جهش تولید، باید کسب و کارهای دانش بنیان داشته باشیم و فضایی برای اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی از علم و فناوری مهیا کنیم

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالله قاسمی پیربلوطی سرپرست دانشگاه های آزاد اسلامی غرب استان تهران در ارتباط با موضوع "سرای نوآوری توسعه صنایع منطقه ای برج دکتر قریب" اظهار کرد: خدا را شاکریم بعد از یک سال و نیم تلاش، ساختمان قریب (برج دکتر قریب) با عنوان سرای فناوری و نوآوری با موضوع توسعه صنایع منطقه ای افتتاح شد.

وی اشاره کرد: طبق تفاهم نامه ای که در یک سال و نیم گذشته بین دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، معاونت نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مالکیت این ساختمان بعد از انتقال واحد تهران مرکزی به سوهانک در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس قرار گرفت.

قاسمی پیربلوطی توضیح داد: با توجه به قرار گیری صنایع خودروسازی، قطعه سازی ، صنایع دارویی، گیاهان دارویی و معطر و صنایع غذایی در غرب استان تهران، ایده عنوان "فناوری توسعه صنایع منطقه ای" توسط روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون نوآوری و فناوری دانشگاه انتخاب شده است.

وی افزود: اولین سرای فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با همت و پیگیری رییس استان تهران، و با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر مسئولین در شروع هفته مقام بزرگداشت مقام شامخ استاد افتتاح شد. این برح در ۷ طبقه با بیش از هفت هزار و پانصد مترمربع زیربنا و بخش فضای اشتراکی برای جلسات که استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان به فعالیت های علمی و فناورانه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که اقتصاد بدون تکیه به نفت است، بیان کرد: این برج و سایر سراهای دانشگاه می تواند یکی از بهترین فضاها برای کسب و کارها با رویکرد اقتصاد دانش بیان باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران خاطرنشان کرد: در راستای تقویت ایده های دانش بنیان در سال جهش تولید، باید کسب و کارهای دانش بنیان داشته باشیم و فضایی برای اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی از علم و فناوری مهیا کنیم و از درآمدهای شهریه ای بی نیاز شده و در ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای استقلال پیدا کنیم.

قاسمی پیربلوطی افزود: یکی از اقدامات واحد شهرقدس با توجه به اهمیت جهش تولید در سال جاری و لزوم تولید دانش مواجهه با کرونا و دوره پسا کرونا، شرکت در مسابقه با رویکردی جدید به نام ایده شو است. مسابقه "ایده‌شو در صنایع غذایی، آرایشی – بهداشتی و دارویی با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا" در سطح ملی و به‌صورت غیرحضوری برگزار می شود.

او خاطر نشان کرد: ایده‌های دریافت شده در مرحله پیش از کرونا در دست داوری است، به نفرات برگزیده جوایز نقدی نفیسی اهدا و ایده‌های برتر به مراکز رشد و شتابدهنده معرفی خواهند شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران گفت: ایده‌های دریافت شده با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا نیز پس از پایان مهلت ارسال، داوری شده به نفرات برگزیده جوایز نقدی نفیسی اهدا می‌شود، ایده‌های برتر با توجه به اهمیت جهش تولید و کاهش معضلات مربوط به کرونا در اولویت حمایت توسط مرکز رشد و شتابدهنده ها قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1068696

وب گردی

وب گردی