صادق صمیمی : ۲ سال است منتظر پاداش ۱۰ میلیونی ام / ادعای هالک هوگان : بعد از ۱۷ عمل جراحی هنوز آماده ام / یک پیروزی و یک تساوی در کارنامه فیروزجا

با بسته خبری اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

کارنامه فیروزجا، یک پیروزی و یک تساوی

با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان حضور دارند. حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می‌رود. روز چهارم این مسابقات روز گذشته (جمعه) پیگیری شد که در آن فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریفی با ریتینگ ۲۶۳۶ قرار گرفت. فیروزجا در این بازی با مهره سفید حریف هندی را شکست داد. تیم منتخب جهان که علیرضا در آن حضور دارد با نتیجه دو و نیم بر یک و نیم بازی را به تیم هند واگذار کرد. دور دوم در حالی آغاز شد که تیم منتخب جهان در مقابل تیم آمریکا قرار گرفت. فیروزجا در این دور مقابل ناکامورا به تساوی رسید اما بازهم تیم او با نتیجه سه بر یک شکست خورد. با این نتایج تیم منتخب جهان در رده آخر ایستاده است. تیم‌های چین، آمریکا، اروپا و هند به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند. لازم به ذکر است تیم چین موفق شده صعودش را به فینال در دو دور مانده به پایان این رقابت‌ها قطعی کند. کاپیتان تیم منتخب جهان، آرکادی دورکوویچ، رییس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان اسبق جهان است. این مسابقات از از ٥ تا ١٠ ماه می (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) با حضور شش تیم در حال پیگیری است. در هر تیم شش شطرنج‌باز حضور دارند و در هر دور چهار بازی انجام می‌شود. از جمله قوانین این بازی رقابت حداقل یک زن در هر مسابقه است.

حضور خادم الشریعه در مسابقات برق آسای فیده

به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقه برق آسای آنلاین فیده از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت به میزبانی سایت چس با حضور ۲۰ بازیکن مطرح جهان در دو بخش آزاد و بانوان برگزار خواهد شد. این مسابقه با کنترل زمان ۳ دقیقه به علاوه ۲ ثانیه طی ۱۸ دور برگزار می شود. «مگنوس کارلسن»، «الکساندر گریشوک»، «لی کوانگ لیم»، «پیتر اسویدلر»، «شهریار ممدیارف»، «کاترینا لاگنو»، «الکساندرا کاستنیوک» ، «انتوانتا استفانوا» و «شونگیی تان» از جمله شرکت کنندگان در این رویداد هستند. مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای مسابقات برق آسای آنلاین فیده ۳۰ هزار یورو خواهد بود که ۱۸ هزار یوروی آن به بخش آزاد و ۱۲ هزار یوروی آن به بخش بانوان اختصاص داده شده است.

۲ سال است منتظر پاداش ۱۰ میلیونی هستم

صادق صمیمی، پرتابگر دیسک ایران در رده نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ با ثبت رکورد ۵۹.۸۵ به مدال نقره رسید. او اکنون به بی‌توجهی‌ها و تعلل در پرداخت پاداش ۱۰ میلیونی مدال خود انتقاد دارد و عنوان کرد که به دلیل شرایط مالی، روند تمریناتش با مشکل مواجه شده است. صمیمی در مورد شرایط مالی خود برای پیگیری تمریناتش به ایسنا گفت: هیچ حمایتی نمی‌شوم.‌ مکمل ۸ میلیون تومان است، از کجا این‌ هزینه را تامین کنم؟ از طرف دیگر دو سال پیش و بعد از مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود پاداشی ۱۰ میلیون تومانی به من بدهند که این اتفاق نیفتاد. نمی‌دانم باید چکار کنم و اکنون هم بدون هیچ تمرینی در خانه نشسته‌ام. او در ادامه افزود: دو ماه است که به خاطر شیوع کرونا تمرین‌ نمی‌کنم. وقتی ورزشگاه‌ها بسته شد یک زمین خاکی برای تمرین پیدا کردم اما بعد از مدتی دیگر آنجا هم نرفتم. پرتابگر دیسک ایران در پاسخ به این سوال که جز ورزش، برای تامین هزینه‌های خود به کار دیگری هم‌ مشغول هستید؟ گفت: پدرم کشاورز و دامدار است، من و پسر عمویم که هر دو ورزشکار هستیم‌، به پدرم کمک می‌کنیم‌. او در مورد پیگیری پاداش نایب قهرمانی خود در آسیا گفت: فدراسیون اگر مسئول داشت، پاداش‌هایمان را می‌داد. حقوق شاید بیشتر از ۱۰ ورزشکار دارای مدال را نداده‌اند و برخی از آنها چهار سال است که حقوق نمی‌گیرند. پیگیر دریافت پاداشم شدم و به فدراسیون نامه زدم اما هیچ جوابی نگرفتم. حتی اکنون هم مربی من چند بار در این مورد صحبت کرده است که جوابی نمی‌دهند. این در حالی است که از نظر مالی به کمک و حمایت نیاز دارم. صمیمی با اشاره به بی‌توجهی فدراسیون پس از نایب قهرمانی در آسیا، گفت: برنامه‌ای برایم‌ در نظر گرفته نشد، حتی سال گذشته هم برنز بزرگسالان‌کشور را گرفتم و فقط از باشگاهم ۴ میلیون تومان دریافت کردم که با آن پروتئین خریدم اما الان دوباره تمام شده است و منتظر دریافت پاداشم هستم تا برای تمریناتم هزینه کنم. از مسئولان می‌خواهم که به ورزشکاران توجه کنند چون خیلی از آنها شرایط مالی خوبی ندارند.

ادعای هالک هوگان هنوز آماده ام!

تری ژن بوله آ متولد سال 1953 که با نام حرفه ای "هالک هوگان" شناخته می شود، کشتی گیر حرفه ای بازنشسته آمریکایی، بازیگر، کارآفرین و نوازنده است. طبق گزارش IGN ، هوگان "شناخته شده ترین ستاره کشتی در جهان و محبوب ترین کشتی گیر گیر دهه 1980" بوده است. او که در فیلم ولورین نقش آفرینی کرده، در این سالها بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته، اما مدعی شد همچنان آمادگی فیزیکی اش را حفظ کرده است. هالک هوگان گفت: "من تا به حال بیشتر از 10 عمل جراحی انجام داده ام اما هنوز می توانم یک کامیون را بکشم. من طی 10 سال گذشته 17 عمل جراحی را پشت سر گذاشته ام. زانوهای من مصنوعی هستند و در صورتم نیز چنین شرایطی وجود دارد." جدیدترین جراحی هوگان در اواخر سال 2019 انجام شد و با وجود اینکه گفته می شد احتمالا او بین 4 تا 6 ماه قادر به ورزش کردن نخواهد بود، هوگان بعد از 7 هفته دوباره توانست به میادین بازگردد. او از سال 2009 و بعد از تحمل کردن درد فراوان تن به جراحی داد و در این سالها بارها در اتاق جراحی حاضر شده است. هوگان از سال 2013 کشتی نگرفته است و او آخرین بار در مسابقه ای برای "کشتی آزاد TNA" در میادین ظاهر شد.

سنگین وزن های کشتی آزاد در فدراسیون

روزهای اخیر بحث تدوین چرخه انتخابی برای تیم های ملی کشتی آزاد به سوژه اصلی خبرنگاران حوزه کشتی تبدیل شده و حاشیه هایی هم در پی داشته است. در ابتدا بحث قهر کردن غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در اعتراض به این چرخه مطرح شد و سپس شایعه محمد بنا دست به دست چرخید. فدراسیون کشتی هم برای اینکه این طرح را کارشناسی تر و بدون حرف و حدیث به تصویب برساند، امروز از 3 تن از قهرمانان جهان و المپیک دعوت کرده بود تا در نشستی به بررسی چرخه انتخابی تیم ملی بپردازند. این نشست با حضور عباس جدیدی و علیرضا رضایی قهرمانان المپیک و جهان در کشتی آزاد، رئیس فدراسیون و مسئولان انستیتو کشتی برگزار شد، اما علیرضا حیدری که با وجود دعوت فدراسیون در جلسه حاضر نشده بود، نظرات خود را به صورت مکتوب در سه صفحه به علیرضا دبیر ارائه داد و در جلسه مورد بررسی قرار گرفت. فدراسیون کشتی در نظر دارد با دعوت از کارشناسان و افراد خبره، نسبت به بررسی چرخه انتخابی اقدام نماید تا در نهایت این طرح با انجام تغییرات لازم نهایی و برای رقابت های پیش رو اجرایی شود.

تیم ملی هندبال ایران در انتظار برگزاری اردو

مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا که قرار بود تیرماه به میزبانی ایران و شهر شیراز برگزار شود با شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و اکنون قرار است این مسابقات در مهرماه انجام شود. اردوهای تیم ملی جوانان ایران بعد از شیوع ویروس کرونا با یک تعطیلی طولانی مدت مواجه شده و اکنون مربیان و بازیکنان تیم ملی منتظر آغاز هر چه سریعتر اردوها هستند. مربی تیم ملی هندبال جوانان در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط تیم ملی اظهار کرد: مدت طولانی است که به دلیل شیوع کرونا اردوهای تیم ملی تعطیل شده است. در طول این مدت به بازیکنان به صورت انفرادی برنامه دادیم تا در خانه یا پارک و فضای امن نزدیک خانه تمرینات خود را دنبال کنند. تیم ملی جوانان قبل از شیوع کرونا اردوهای نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. تقریبا ماهی یک یا دو اردو را در شهرهای مختلف داشتیم. با وجود برگزاری مسابقات لیگ و فصل زمستان حدود 7 اردو برگزار شد، اما شیوع کرونا برنامه های ما را عقب انداخت. آزادمنجیری در مورد از سرگیری اردوهای تیم ملی گفت: سرمربی تیم ملی برنامه را به فدراسیون داده است. ما خواهان برگزاری اردوها در نزدیک‌ترین زمان ممکن هستیم. می‌خواهیم هر زمان که شرایط مساعد شود اردوها را در تهران آغاز کنیم. اردو در سالن هندبال فدراسیون سبب می‌شود بازیکنان نزدیک به آکادمی ملی المپیک باشند و بتوانیم همزمان تست های آمادگی جسمانی را نیز بگیریم. مربی تیم ملی هندبال جوانان گفت: باید هر چه سریعتر اردوها را به صورت طولانی مدت آغاز کنیم تا بتوانیم در مهرماه نتیجه دلخواه را بگیریم. دو هفته اردو و یک هفته استراحت را باید تا مهرماه داشته باشیم تا بازیکنان هم از نظر جسمانی و هم به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی آماده شوند. آزادمنجیری در مورد تیم‌های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا جوانان گفت: قبل از کرونا تعدادی کشور برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند اما با توجه به شیوع کرونا باید کشورها مجددا آمادگی خود را جهت حضور در مسابقات مشخص کنند. فکر می‌کنم وضعیت قرعه کشی هم در همین ماه معلوم شود. احتمال دارد قرعه کشی در ایران برگزار شود.

بنا استعفا نداده، همچنان مربی است

بعد از اینکه فدراسیون کشتی به خاطر تعویق المپیک تصمیم به تدوین چرخه انتخابی گرفت و برخی حواشی در جلسه مشترک سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و رییس فدراسیون کشتی به وجود آمد، چند روزی است شایعه استعفای محمد بنا هم به گوش می رسد.برخی معتقدند بنا که هیچ وقت به انتخابی اعتقاد نداشته، به خاطر اصرار فدراسیون روی این چرخه نمی خواهد به کارش ادامه دهد. یک استوری در صفحه شخصی محمد بنا با مضمون این جمله که «آمدن دلیل می‌خواهد، ماندن بهانه و رفتن هیچکدام» شایعه استعفای او را قوت بخشید. با این حال محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت و گو با شبکه خبر این شایعه را رد کرد و گفت: این خبر صحت ندارد و بنا همچنان در خدمت تیم ملی کشتی فرنگی هست. هنوز تدوین فرایند انتخابی تیم‌های ملی کشتی نهایی نشده است و باید صحبت‌های محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی را نیز بشنویم.

نائب قهرمان جهان، وزنه برداری را کنار می گذارم

علی میری، نایب‌قهرمان جهان در دسته ۸۹ کیلوگرم، با انتشار پستی در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد قصد دارد از وزنه‌برداری کناره‌گیری کند. میری در مورد علت این تصمیم ناگهانی خود بیان کرد: وضعیت روحی‌ام به هم ریخته است و من می‌خواهم خوب باشم اما نمی‌گذارند. مشکلی اصلی من رییس هیات آذربایجان غربی است. من اکنون دارم به تنهایی تمرین می کنم و در شرایط کرونا تمام خطرات را به جان می خرم و تمرین می کنم تا به رکوردهای جهانی برسم اما در این شرایط حتی کسی حال من را هم نمی پرسد. او ادامه داد: بعد از مسابقات جهانی تایلند حتی یک هزار تومان هم به من نداده اند و من از کجا بیاورم خرج کنم. این در حالی است که اگر یک وزنه بردار بخواهد خوب تمرین کند باید در ماه ۷-۸ میلیون تومان هزینه کند اما اکنون در حساب من ۱۰۰ هزار تومان وجود دارد واقعا دیگر کم آورده‌ام. میری با گلایه از شاهرخ پیری، رییس هیات آذربایجان غربی تصریح کرد: من از آقای مرادی، رییس فدراسیون درخواست می کنم به وضعیت هیات ما رسیدگی کند. می خواستیم برای هیات اسپانسر بیاوریم اما اجازه نداد و خودش هم حمایت نکرد و برعکس حاشیه‌سازی برایم کرده است. شاید برخی ها فکر کنند چون من یک مدال گرفته ام می خواهم حاشیه‌سازی کنم اما من الان سینه سپر کرده ام تا نفرات بعد از من که وارد وزنه برداری می شوند، آسیب نبینند. امیدوارم اکنون هم حرف من به گوش مسئولان برسد و کسی را بیاورند که به درد ورزش بخورد نه این که برای ورزشکار حاشیه سازی کند. نایب‌قهرمان جهان در مورد اظهارات رییس هیات مبنی بر این که امکانات زیادی در اختیار او گذاشته اند، تاکید کرد: بیاید بگوید چه کار کرده است. اصلا او می‌داند درد وزنه‌برداران چیست؟ من با این شرایط دیگر کم آورده‌ام و گفتم از وزنه برداری کنار بروم و تا زمانی که شاهرخ پیری هست، علی میری دیگر نیست.

کد خبر: 1068707

وب گردی

وب گردی