8 مقصد صادراتی کیت‌های تشخیصی ایران

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری از ارسال کیت‌های تشخیص کرونا به کشور پاکستان خبر داد و گفت: نمونه کیت‌های ارسالی به این کشور در مرحله تست است که در صورت تایید این کیت‌ها به پاکستان صادر می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی قلعه‌نوی با اشاره به صادرات کیت‌های تشخیصی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: نمونه کیت‌های تشخیصی تولید داخل به سایر کشورها ارسال شده و در صورت رفع برخی موانع، بازار این کیت‌ها را در دنیا توسعه می‌دهیم.

وی یکی از کشورهای هدف کیت‌های تشخیصی کرونای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را کشور پاکستان دانست و خاطر نشان کرد: این کشور، در یکی از معتبرترین مراکز درمانی خود به نام "درپ" در حال تست این کیت‌ها است تا در صورت تایید، اقدام به خرید این کیت‌ها از ایران کند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دو نوع کیت تشخیصیIGG و IGM ایرانی در پاکستان در مراحل تست قرار دارد، یادآور شد: کشور فیلیپین هدف دیگر کیت‌های ایرانی است که در حال حاضر دو نوع از کیت‌های تشخیصی تولید ایران به مرکزDOH در فیلیپین نیز ارسال شده است تا پس از مثبت بودن جواب تست‌ها، این کیت‌های ایرانی به کشور فیلیپین هم صادر شود.

قلعه نوی کشورهای هند، نیجریه و ارمنستان را از دیگر مقاصد صادراتی کیت‌های تشخیصی دانش‌بنیان‌های ایرانی ذکر کرد و ادامه داد: همه این کشوهار درخواست خرید از ایران را دارند اما برخی موانع مانند بسته شدن مرزها و فرودگاه‌ها کار خرید و ارسال نمونه‌ها را سخت کرده است.

به گفته وی، کشورهای قطر، گرجستان و سوریه به زودی به لیست کشورهای هدف ارسال نمونه کیت‌های تشخیصی ایرانی می‌پیوندند.

قلعه نوی یادآور شد: کشور ترکیه هرگونه واردات از دیگر کشورها به خاک خودش را ممنوع کرده است؛ اما در تلاش هستیم تا دولت این کشور را هم به خرید کیت‌های تشخیصی کرونای دانش‌بنیان‌ها ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068800

وب گردی

وب گردی