امکان انواع کشت سلولی جانوری و گیاهی با دستگاه بیورآکتور

محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری موفق به طراحی و ساخت دستگاه بیوراکتور برای کشت انواع سلول‌های جانوری و گیاهی مورد نیاز در مراکز تحقیقاتی شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید صفا علی فاطمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، بیوراکتورها را از جمله تجهیزاتی دانست که در کشت انواع سلول‌های جانوری و گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این دستگاه‌ها نقش کلیدی در توسعه زیست‌بوم مرتبط با زیست فناوری و کاربردهای فراوان در شرکت‌های دارویی، مراکز علمی، تحقیقاتی و تولید فرآورده های زیستی دارد.

وی با اشاره به نقش این دستگاه در تکمیل فرایند تحقیق و تولید در زیست فناوری اظهار کرد: این دستگاه‌ها وارداتی است و موفق شدیم این محصول دانش بنیان را 40 درصد ارزان‌تر از نمونه مشابه خارجی تولید کنیم.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ادامه داد: حضور در چند نمایشگاه به ما کمک کرد تا با طیف جدیدی از مصرف کنندگان آشنا شود. تا کنون از دو کشور تایلند و سوریه نیز درخواست‌هایی برای خرید این داشتیم و امیدواریم با توجه به کیفیت محصولات و با کمک معاونت علمی و فناوری، بتوانیم محصولاتمان را به دست مشتریان غیر ایرانی نیز برسانیم.

به گفته وی ساخت فرمنتورها، در حجم‌های مختلف از جمله دیگر تولیدات این شرکت است. از این دستگاه نیز در کشت سلولی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068811

وب گردی

وب گردی