یک داور ذخیره علاوه بر داور چهارم انتخاب شود!

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: کمیته داوران باید به منظور کاهش صدمه داوران در چیدمان تیم داوری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال کشورمان اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان لیگ فوتبال در حال آماده‌سازی برنامه‌هاست تا پس از ابلاغ ستاد ملی کرونا بازی‌ها را ادامه دهد، در این میان نگرانی باشگاه‌ها از آسیب‌دیدگی بازیکنان است و به حق به نظر می‌رسد، اما فیفا با هدف محافظت از سلامت بازیکنان و با لحاظ اینکه پس از شروع فوتبال، مسابقات به صورت فشرده و در شرایط خاص آب و هوایی که می‌تواند بر عملکرد و سلامت بازیکنان تأثیر منفی بگذارد برگزار خواهد شد، تغییراتی در قوانین فوتبال اعمال کرد و تیم‌ها مجاز خواهند بود که طی 90 دقیقه بازی حداکثر تعداد پنج بازیکن را تعویض کنند.

وی ادامه داد: صدور این دستورالعمل تدبیر خوبی است که باعث کاهش آسیب‌دیدگی بازیکنان می‌شود و در همین راستا به دلیل عدم تمرین مناسب داوران، آمادگی آنها هم به شکل قابل توجهی پایین آمده است و کمیته داوران هم باید به منظور کاهش صدمه داوران در چیدمان تیم داوری توجه ویژه‌ای داشته باشد و تجدیدتظر کند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود علاوه بر داور چهارم، یک داور ذخیره اضافی هم در بازی‌ها انتخاب شود، زیرا ممکن است داوران در طول بازی آسیب جدی ببینند و حتی بیش از یک داور دچار حادثه شود، به ویژه در بازی‌های جام حذفی که ممکن است به وقت اضافه کشیده شود و آسیب‌دیدگی به شکل جدی‌تر نمایان شود. این فرایند هزینه اضافی بر دوش فدراسیون فوتبال خواهد گذاشت ولیکن گریزی هم نیست، چون سلامت داوران خیلی مهم است و داوران جز منابع انسانی مؤثر فوتبال هستند.

کد خبر: 1068826

وب گردی

وب گردی