موسوی خبر تصمیم گیری کشورهای ضامن روند آستانه درباره آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای برخی رسانه ها مبنی بر تصمیم گیری کشورهای ضامن روند آستانه درباره آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد و آن را بی اساس خواند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امرور (یکشنبه) ادعای برخی رسانه ها مبنی بر تصمیم گیری کشورهای ضامن روند آستانه در مورد آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد و آن را بی پایه و اساس خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه تنها مردم سوریه هستند که در باره آینده، نوع حکومت و حکمرانان خود تصمیم خواهند گرفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم حضور داشته و در آینده نیز به این راهبرد ادامه خواهد داد.

موسوی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه با ایجاد مناطق کاهش تنش، تشکیل کمیته قانون اساسی و پیگیری روند گفتگوها و آشتی ملی، تلاش دارند تا گفتگوهای سوری – سوری، تقویت شده و مردم سوریه درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

به گزارش فارس، اخیرا نشست وزرای خارجه روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) درباره اوضاع سوریه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و در پایان بیانیه ای صادر شد.

وزرای خارجه ایران، روسیه و‌ ترکیه امروز در این نشست با تاکید بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و حل و فصل سیاسی این بحران و جداسازی تروریست‌ها از معارضان، بر تداوم مبارزه با تروریسم توافق کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068846

وب گردی

وب گردی