اعلام تاریخ جدید برای  لیگ قهرمانان اروپا/ تردید درباره شروع بوندسلیگا/ پیغام نقل و انتقالاتی رئال برای آرسنال

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

کرونایی‌های جدید؛ تردید درباره شروع بوندسلیگا

برنامه مسئولان فوتبال آلمان برای از سرگیری مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال این کشور موسوم به بوندس‌لیگای 2 خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد به مشکل برخورد چرا که باشگاه دینامو درسدن از ابتلای دو بازیکن دیگر این تیم به ویروس کووید 19 خبر داد. این بدان معناست که تمامی اعضای تیم که با این دو بازیکن در تماس بوده‌اند، باید دو هفته به قرنطینه بروند و در این مدت اجازه رویارویی با هیچ حریفی را نخواهند داشت.

روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد که بازی‌های بوندس‌لیگای یک و دو، از شنبه هفته آینده از سرگرفته خواهد شد. درست در همان روز به تیم‌های این دو لیگ از جمله دینامو درسدن اجازه داده شد که تمرینات گروهی‌شان را به صورت کامل از سر بگیرند، چرا که آخرین مورد ابتلای یک بازیکن در بین تمام بازیکنان شاغل در دو دسته برتر فوتبال آلمان، از روز سوم می (دقیقاً یک هفته پیش) در قرنطینه بوده است. از آنجایی که تمامی تست‌های کرونای بعمل آمده در تاریخ چهارم می منفی اعلام شدند، به تیم‌ها اجازه داده شد که تمرینات گروهی‌خود را هم از سر بگیرند. با این حال باشگاه دینامو درسدن روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که دو بازیکن این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند. همین مسئله هم سبب شد که مقامات بهداشت محلی دستور قرنطینه تمامی اعضای تیم را تا 14 روز دیگر صادر کنند. به این ترتیب دینامو درسدن قادر نخواهد بود که هفته آینده اولین بازی‌اش پس از تعلیق مسابقات را مقابل هانوفر انجام دهد.

رخ دادن این اتفاق نگرانی‌هایی را در میان اهالی فوتبال آلمان به وجود آورده است، چرا که احتمال دارد مقامات دولتی از تصمیم خود برای صدور مجوز از سرگیری مسابقات فوتبال در این کشور منصرف شوند به خصوص که سایر کشورهای اروپایی هم به آلمان به‌عنوان الگویی برای تنظیم پروتکل‌های پزشکی خود جهت از سرگیری مسابقات‌شان نگاه می‌کنند.

اتهام سنگین یک لیورپولی به فرگوسن و یونایتد

جیمی کرگر، مدافع سابق تیم فوتبال لیورپول در یک برنامه زنده تلویزیونی ادعا کرد بیش‌تر افتخارات سرآلکس فرگوسن روی نیمکت منچستریونایتد حاصل تبحر این اسطوره اسکاتلندی در تحت فشار قرار دادن داوران لیگ برتر انگلیس بود! در روز‌های سلطه منچستریونایتد بر لیگ برتر، عده‌ای معتقد بودند تمامی سوت‌های تاثیر گذار به سود یونایتد به صدا در می‌آید و مسابقه حتی پس از پایان وقت‌های اضافه آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا گلی در بازه زمانی معروف به «فرگی تایم» به ثمر برسد.

مدافع پیشین لیورپول در برنامه زنده «Football Show»، گری نویل، مدافع پیشین منچستریونایتد را با سوال خود غافلگیر کرد: گری، فکر می‌کنی دلیل افت منچستریونایتد این است که حالا فرگوسن کنترلی روی داوران ندارد؟

پس از این که دیوید جونز (میزبان برنامه) و پاتریک داویسون به این گفته خندیدند، کرگر اضافه کرد: کاملا جدی هستم.

نویل در پاسخ گفت: به نظرم این یک تهمت است. منظورت این است منچستریونایتد اساسا با خریدن یا تاثیر گذاشتن روی داوران به عناوین قهرمانی در لیگ دست یافته است؟

کرگر اضافه کرد: خب، اگر مردی روی نیمکت نداری که داوران را بترساند، از صدر جدول به رده هفتم، هشتم می‌رسی!

این بحث ادامه پیدا نکرد، چون کرگر گفت تهیه کننده برنامه در گوشی از او خواسته است تا مراقبت صحبت‌هایش باشد!

تاریخ جدید لیگ قهرمانان اروپا: ۱۷ مرداد

با شیوع ویروس کرونا برگزاری بخشی از بازی های برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به تعویق افتاد و هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده است. اما در روزهای اخیر برخی کشورها مجوز برگزاری تمرینات را صادر کرده اند و حالا به نظر می رسد حدود سه ماه دیگر نیز لیگ قهرمانان پیگیری خواهد شد.

حالا ژان میشل آئولاس، رئیس باشگاه لیون مدعی شد بازی این تیم با یوونتوس در مرحله برگشت لیگ قهرمانان برای تاریخ هفت آگوست (۱۷ مرداد) در تورین در پشت درهای بسته تایید شده است.

باشگاه لیون همچنان مکررا به تصمیم دولت فرانسه مبنی بر نیمه تمام گذاشتن فصل در شرایط فعلی معترض است. ژان میشل آئولاس در این رابطه گفت: "اگر درخواست ما برای لغو توقف لیگ یک ناموفق باشد، المپیک لیون و پاری سن ژرمن توسط تیم هایی در مقطع عدم آمادگی ما در شرایط خوبی قرار دارند قتل عام خواهند شد."

رئال به آرسنال: تکلیف اوبا را مشخص کنید

رئال مادرید یکی از باشگاه‌هایی است که خواهان جذب پیر امریک اوبامیانگ ستاره خط حمله آرسنال هستند. روزنامه انگلیسی میرر گزارش داد باشگاه اسپانیایی حالا برای آرسنال یک ضرب‌الاجل تعیین کرده و از توپچی‌ها خواسته حداکثر تا پایان خرداد، نظر قطعی‌شان درباره انتقال اوبامیانگ را اعلام کنند. از قرارداد اوبامیانگ با آرسنال 13 ماه دیگر باقی مانده و انتظار نمی‌رود او قراردادش را با این تیم تمدید کند. آرسنال حالا با دو گزینه روبرو است، یا با فروش او همین حالا مبلغ قابل توجهی بدست بیاورد یا سال آینده او را به صورت رایگان از دست بدهد.

رئال مادرید برای توپچی‌ها مشخص کرده که خواهان خرید اوبامیانگ است ولی تا بیشتر از آخر خرداد برای اطلاع از اینکه در نهایت می‌تواند او را به خدمت بگیرد یا نه، منتظر نخواهد ماند. رئالی‌ها بیشتر به معامله‌ای علاقه‌مند هستند که در بخشی از آن دنی سبایوس بازیکن خود را به آرسنال واگذار کنند تا برای جذب اوبامیانگ مبلغ کمتری بپردازند. در تابستان آتی بسیاری از باشگاه‌های فوتبال دنیا حتی بزرگترین باشگاه‌های اروپایی به دنبال معاوضه بازیکن خواهند بود و این به خاطر لطمه سنگینی است که بحران اپیدمی کرونا از نظر اقتصادی بر پیکره آنها وارد کرده.

غیبت دو بازیکن جدایی طلب در تمرینات یوونتوس

تمرینات یوونتوس پس از نزدیک به دو ماه تعطیلی از سر گرفته شد و در این تمرین، تمامی بازیکنان حضور داشتند به غیر از آدرین رابیو و گونسالو ایگواین. پس از بهبودی پائولو دیبالا از کرونا، او نیز در تمرین حاضر بود؛ حتی بازیکنان خارجی یوونتوس که دوران قرنطینه در ایتالیا حضور نداشتند(رونالدو، خدیرا، پیانیچ، ساندرو، دانیلو، کاستا، شزنی، متوئیدی و دی لیخت).

طبق ادعای گاترتا دلو اسپورت، رابیو و ایگواین دو بازیکنی هستند که به احتمال فراوان، فصل بعد در یوونتوس جایی نخواهند داشت و غیبت شان نمی تواند بی دلیل باشد. ایگواین چندی پیش گفت که به دلیل بیماری مادرش، تا هر زمان که نیاز باشد در آرژانتین خواهد ماند. البته شایعه پیوستنش به ریورپلاته رد شده ولی او احتمالا فصل بعد راهی باشگاهی دیگر خواهد شد. شرایط رابیو پیچیده تر از ایگواین است. ستاره فرانسوی که تابستان گذشته با حواشی فراوان و به عنوان بازیکن آزاد از پی اس جی به یوونتوس پیوست، هنوز نتوانسته متقاعدکننده ظاهر شود و مادرش که ایجنت او محسوب می شود، به دنبال یافتن مقصدی دیگر برای اوست. گویا سران یووه هم بی میل به فروش یا انتقال قرضی رابیو نیستند.

خرید بد رئال، گزینه جانشینی زلاتان در میلان!

لوکا یوویچ تابستان گذشته با رقم 60 میلیون یورو از آینتراخت فرانکفورت به رئال مادرید پیوست. پس از گذشته دو سوم فصل، او تنها موفق به زدن دو گل شده و در روزهای قرنطینه نیز با حضور در خیابان های بلگراد، توسط پلیس تحت پیگرد قرار گرفت و حواشی زیادی را باعث شد. حاشیه های یوویچ به همینجا هم ختم نشد و دو روز پیش، تیم پزشکی رئال خبر از مصدومیت او از ناحیه زانو داد که باعث می شود دو ماه به دور از میادین بماند تا عملا فصل را از دست بدهد.

در چنین شرایطی امروز گاتزتا دلو اسپورت ادعا کرد که در نشست اخیر مسئولان میلان، نام لوکا یوویچ به عنوان گزینه اصلی جانشینی زلاتان مطرح شده است. آینده ستاره سوئدی در میلان نامشخص است و در صورت جدایی، میلان باید به دنبال جانشینی مناسب برای او باشد. میلانی ها آنته ربیچ صرب را نیز در اختیار دارند که فصل گذشته با یوویچ در فرانکفورت هم تیمی بود و البته قرضی برای روسونری بازی می کند. هر دو بازیکن مدیر برنامه های مشترک دارند(فالی رمضانی). میلان می داند که رئال، یوویچ را با کمتر از 60 میلیون یورو از دست نخواهد داد و پرداخت این مبلغ برای آنها در شرایط فعلی غیرممکن است و در بهترین حالت، قادر به جذب قرضی یوویچ خواهند بود. طبق ادعای رسانه های اسپانیایی، سران رئال حاضر نیستند یوویچ را نه در کوتاه مدت و نه در درازمدت از دست بدهند و در مورد مثبت بودن سرمایه گذاری روی او اطمینان دارند که این باز هم کار میلانی ها را دشوار خواهد کرد.

دعوت بازیکنان لیگ1 فرانسه به اعتصاب!

آنتوان کومبواره که سابقه هدایت دو تیم فرانسوی پاری سن ژرمن و تولوز در لیگ این کشور را دارد از بازیکنان فرانسوی خواست در صورتیکه تعداد تیمهای حاضر در فصل آینده لیگ1 به 22 تیم افزایش پیدا نکند دست به اعتصاب بزنند. لیگ1 فرانسه به دلیل بحران ناشی از اپیدمی کرونا فصل جاری خود را کاملا تعطیل کرده و صدرنشین لیگ، PSG را به عنوان قهرمان اعلام کرده است. دو تیم پایین جدولی آمیان و تولوز هم به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند. این تصمیم فوتبال فرانسه انتقادهای زیادی به دنبال داشته و حتی باشگاه‌هایی مثل لیون و آمیان، فدراسیون فوتبال را به اقدام قانونی تهدید کرده‌اند.

کومبواره که سابقه هدایت PSG و تولوز را در کارنامه دارد پا را از این هم فراتر گذشته و خواهان اعتصاب بازیکنان لیگ1 شده است. او در گفتگو با اکیپ گفت: «بازیکنان و مربیان باید با هم هماهنگ کرده و از شروع فصل آینده دست به اعتصاب بزنند. این تصمیم تبعات زیادی دارد و حتی به لیگهای آماتوری هم ضربه خواهد زد. این تصمیم شتابزده می‌تواند زندگی بازیکنان را نابود کند و اصلا منصفانه نیست. من همیشه از بی‌عدالتی متنفر بوده‌ام. در میانه این همه بحران و ناامنی ناشی از کرونا، ما باید متحد باشیم. ولی ما به اندازه کافی متحد نیستیم و این من را عصبانی می‌کند.»

سردرد ستین؛ چوب حراج به خط هافبک بارسلونا

کیکه ستین سرمربی بارسلونا تابستان پیش رو با معضل بزرگی همچون پر بودن فهرست هافبک های تیمش روبرو است و برای خریدهای جدید، چاره ای جز فروش یا حداقل انتقال قرضی چند بازیکن از خط میانی نیست؛ اما کدام بازیکنان؟ در حال حاضر به نظر نمی رسد که به جز فرانکی دی یونگ، هافبکی غیر قابل بحث در بارسا وجود داشته باشد و ستاره هلندی قطعا فصل بعد نیز در بارسلونا حاضر خواهد بود. در واقع پس از خط هافبک تکرارنشدنی بارسای پپ گواردیولا با سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا و ژاوی، دیگر شاهد شکل گرفتن یک خط میانی بی نقص در بارسا نبوده ایم.

در حال حاضر شاید آرتورو ویدال تنها هافبکی باشد که جدایی اش محتمل به نظر برسد. او مورد توجه هر دو تیم اینتر و یوونتوس قرار دارد. یووه البته برای انتقال پیانیچ، خواهان آرتور ملو است ولی ستاره برزیلی قصد جدایی ندارد. در این بین گزینه ای چون ایوان راکیتیچ نیز مطرح می شود ولی مصاحبه اخیر او که گفت قصد دارد تا 2021 یعنی پایان قراردادش در بارسا بماند، کار باشگاه و کیکه ستین را مشکل تر خواهد کرد.

سرخیو بوسکتس، اوریول یوسکتس، کارلس آلنیا، ریکی پویج و سرجی روبرتو نیز دیگر هافبک های بارسلونا محسوب می شوند که نام شان روی میز قرار دارد. در این بین، اوریول که دوره قرضی خوبی در توئنته هلند داشت، احتمالا به تیمی دیگر قرض داده خواهد شد. کارلس آلنیا نیز پس از حضور قرضی در بتیس به بارسا بر می گردد در حالی که آینده او کاملا مبهم به نظر می رسد.

هشدار به PSG؛ سعودی‌ها به دنبال خرید مارسی

بر اساس اعلام روزنامه آ اس، ولید بن طلال، شاهزاده عربستانی و از اعضای بلندپایه خاندان سلطنتی این کشور به دنبال خرید باشگاه فرانسوی مارسی است. با توجه به خصومت فعلی بین قطر و عربستان، این برای باشگاه PSG که مالکیتش در اختیار قطری‌ها است یک تهدید به حساب می‌آید. چند روز پیش روزنامه ایتالیایی توتومرکاتو این شایعه را منتشر کرد ولی حالا این خبر توسط رسانه‌های معتبر عربستانی تایید شده و فاش شده که ولید بن‌طلال یکی از ثروتمندترین مردان عربستان سعودی و از اعضای بلندپایه خانواده سلطنتی این کشور به دنبال خرید باشگاه مارسی است.

البته بن‌طلال در سال 2014 هم برای خرید باشگاه مارسی اقدام کرده بود ولی با توجه به اینکه ورزشگاه مارسی در تملک شورای شهر مارسی قرار داشت و انتقالش به او ناممکن بود از خیر این کار گذشت. ولید بن‌طلال حالا برای خرید مارسی پیشنهادی 400 میلیون یورویی داده و گفته می‌شود غول فرانسوی هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده. بر اساس این گزارش، فرانک مک‌کورت مالک فعلی مارسی به دلیل بحران اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا و مشکلاتی که در سالهای گذشته در این باشگاه داشته، به صورت مخفیانه باشگاه را برای فروش ارائه داده و به ثروتمندان دنیا اعلام کرده به پیشنهادهای آنها گوش خواهد داد. آ اس می‌گوید باشگاه مارسی سال گذشته با کسری بودجه 78 میلیون یورویی مواجه بوده و باشگاهی زیان‌ده است. حضور ولید بن‌طلال در فوتبال فرانسه، همانند ورود الخلیفی به این فوتبال با خرید PSG در سال 2011 پر سر و صدا خواهد بود. هدف بن‌طلال تبدیل کردن مارسی به حریف جدی PSG در فرانسه و همچنین تبدیل شدن به یکی از غولهای بزرگ اروپا خواهد بود. بن‌طلال هر سال چندین ماه را در جنوب فرانسه می‌گذراند و به این کشور علاقه زیادی دارد.

کد خبر: 1068855

وب گردی

وب گردی