اشتغال، اقتصاد و معضلات فرهنگی مطالبه دانشجویان از دولت

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطالبه‌گری از دولت در حوزه‌های اشتغال، اقتصاد، معیشت و فرهنگ بزرگ‌ترین دغدغه جریان دانشجویی است.

امیر داداش‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار رمضانی هرساله مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: رهبر انقلاب همیشه نگاه ویژه‌ای به جریان دانشجویی دارند و همواره به مسئولان برای استفاه از پتانسیل، تخصص و علم دانشجویان و جوانان در راستای پیشرفت کشور و رونق تولید تاکید کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما در دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان در ماه رمضان تریبون برای صحبت داشتید چه مطالبه‌ای را مطرح می کردید، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه جریان دانشجویی مطالبه‌گری از دولت در حوزه‌های مختلف است؛ زیرا دولت باید پاسخگوی عملکرد خود در آخرین سال دولت باشد. حوزه اشتغال و ازدواج جوانان، معیشت و مباحث اقتصادی، معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی از موضوعات مهم و دغدغه‌ جریان دانشجویی است.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بنده به عنوان عضو کوچکی از جریان دانشجویی درباره چرایی و علت کاستی در موضوعاتی که عنوان شد از دولت و سایر مسئولان کشور مطالبه دارم.

وی با اشاره به اینکه به جنبش دانشجویی هم انتقاد وارد است، گفت: متاسفانه در حال حاضر جنبش دانشجویی برای کادر سازی و تقویت نیروی تشکیلاتی برای ظهور و اثرگذاری در حوزه‌های مختلف کشور تا حدودی ضعیف عمل می‌کند.

به گفته داداش‌زاده؛ دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان در ماه مبارک طبق سنت هر ساله در دنیا همانند ندارد؛ زیرا در هیچ‌ جای جهان عالی‌ترین رتبه یک نظام اینگونه به جوانان توجه ندارد که ساعت‌ها با دقت به صحبت‌ها و دغدغه‌های آنها گوش فرا دهد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دیدار امسال رهبر انقلاب با دانشجویان با سال‌های قبل تفاوت دارد؛ زیرا به دلیل ویروس کرونا این دیدار به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی خواهد بود و دانشجویان از دیدار نزدیک با ایشان محروم هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت انقلابی مجلس شورای اسلامی یازدهم از دیگر دغدغه‌های دانشجویان است که اگر مجال صحبت در خدمت رهبری داشتم، حتما آن را بیان می‌کردم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068867

وب گردی

وب گردی