آموزش مجازی در مدارس فنلاند با چه ابزاری محقق می‌شود؟

مدارس فنلاند برای یادگیری از راه دور، تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌های کلاس‌ها را به دانش‌آموزان امانت می‌‌دهند. آژانس ملی آموزش فنلاند، با همکاری شرکت‌های تجاری این کشور، لپ‌تاپ‌های دست‌دومی را به دانش‌آموزانی که فاقد کامپیوتر هستند، اهدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تعطیلی مدارس فنلاند به علت شیوع کرونا معلمان فنلاندی آموزش از راه دور خود را با استفاده از امکانات اپلیکیشن‌های خاص این کار آغاز کردند.

کریدی (Qridi) اپلیکیشنی است که معلمان فنلاندی از آن برای آموزش خود استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن در کنار اپلیکیشن‌های دیگری مانند Google Meet، Google Classroom، Duo Google، Microsoft Teams، Zoom ، WhatsApp وYoutube در آموزش از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. معلمان دستورالعمل‌های روزانه را روی برنامه کریدی (Qridi) بارگذاری می‌کنند و دانش‌آموزان از طریق گوشی‌های خود به آن دسترسی پیدا می‌کنند. آنها این دستورالعمل‌ها را مرور می‌کنند و موارد خواسته شده را انجام می‌دهند.

این دستورالعمل‌ها شامل مواردی مانند خواندن بخش‌هایی از یک کتاب درسی، تکمیل سؤالات کتاب کار، دیدن فیلم بارگذاری شده در برنامه و ... است. ضمن این که دانش‌آموزان باید از پاسخ‌های خود عکس بگیرند و در این اپلیکیشن بارگذاری کنند.

برنامه جلسات آموزشی نیز در این اپلیکیشن مشخص شده است و دانش‌آموزان باید در ساعت مقرر در آن جلسه آموزشی که با استفاده از اپلیکیشنی مانند Google Meet برگزار می‌شود. آنها باید دقیقاً مانند شرایطی که در یک کلاس معمولی اتفاق می‌افتد، رفتار کنند.

معلمان فنلاندی می‌دانند که بدون استراحت برای ورزش و حرکت، بچه‌ها قادر نخواهند بود بر تکالیف مدرسه خود تمرکز کنند. معمولاً در مدرسه این اتفاق به شکل زنگ‌های تفریح 15 دقیقه‌ای در فضای باز در فواصل منظم در طول روز رخ می‌دهد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این زنگ‌های تفریح در موفقیت سیستم آموزش فنلاند نقش مهمی دارد. در شرایط فعلی که دانش‌آموزان در قرنطینه به سر می‌برند معلمان فنلاندی این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند و انجام حرکات ورزشی را همراه با دستورالعمل‌های روزانه در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهند که ممکن است به صورت یک فیلم کوتاه حرکات موزون باشد تا دانش‌آموزان به تنهایی آنها را تماشا کنند که این می‌تواند به حرکت و تفریح آنها کمک کند.

براساس آمار فنلاند، اکثر خانه‌های فنلاندی به اینترنت دسترسی دارند و تقریباً همه کودکان در سن مدرسه دارای تلفن‌ همراه هستند. دانش‌آموزان کم سن و سال و بدون تلفن هوشمند از تلفن‌های والدین خود استفاده می‌‌کنند. مدارس در بعضی موارد خانواده‌ها را برای آموزش عملی به مدرسه دعوت کرده‌اند. مدارس برای یادگیری از راه دور می‌توانند به دانش‌آموزان تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌های کلاس‌ها را به دانش‌آموزان امانت دهند. آژانس ملی آموزش فنلاند، با همکاری شرکت‌های تجاری فنلاند، لپ‌تاپ‌های دست‌دومی را به دانش‌آموزانی که فاقد کامپیوتر هستند، اهدا می‌کند.

خانم لی اندرسون وزیر آموزش‌وپرورش در اوایل ماه آوریل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که معلمان هنوز هم مسئول این هستند که بچه‌ها در کلاس‌های مجازی شرکت کنند، درست همان‌طور که آنها در یک کلاس عادی شرکت می‌کنند. معلمان باید کانال‌های ارتباطی با دانش آموزان و خانواده‌ها را حفظ کنند و آموزش با کیفیت بالا برای همه دانش آموزان مدارس را به صورت عملی تضمین کنند.

ترجمه: سیدحسین رضوی خوسفی

انتهای پیام/

کد خبر: 1068870

وب گردی

وب گردی